Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Mam pytanie w związku z zawieszeniem zajęć w szkole z powodu COVID-19. 1. Otrzymałam informację od nauczyciela o dodatnim wyniku na COVID-19. 2. Otrzymałam pozytywną opinię sanepidu na zajęcia hybrydowe i zdalną naukę dla klas (VII, VIII) objętych kwarantanną od 15.10.2020 r. do 22.10.2020 r. 3. Otrzymałam zgodę organu prowadzącego na zwieszenie zajęć. 4. Wydałam zarządzenie. Pytanie brzmi: Czy dyrektor zawiesza zajęcia w szkole na czas określony, wprowadzając naukę zdalną dla uczniów objętych kwarantanną i utrzymując dla pozostałych klas naukę stacjonarną? Chodzi mi o stan prawny na dzień 15.10.2020 r. Czy moje postępowanie jest prawidłowe?
Zgodnie z ogólnymi zasadami, obowiązującymi na dzień 15 października 2020 r. decyzję, o całkowitym lub częściowym zamknięciu szkoły i przejściu na nauczanie zdalne lub hybrydowe podejmował dyrektor szkoły w porozumieniu z organem prowadzącym i przy pozytywnej opinii powiatowego inspektora sanitarnego.
Jak podkreślało Ministerstwo Edukacji Narodowej na swojej stronie- wprowadzenie żółtej lub czerwonej strefy na terenie danego powiatu nie oznaczało automatycznego przechodzenia szkół w tryb pracy mieszany czy zdalny. W takich wypadkach powiatowa stacja sanitarno-epidemiologiczna mogła zalecić tylko ograniczone działania, jak np. obowiązek zasłaniania ust i nosa w przestrzeniach wspólnych szkoły lub placówki. W przypadku funkcjonowania placówki w trybie mieszanym lub zdalnym okres ten nie powinien być dłuższy niż czas kwarantanny, a dyrektor w porozumieniu z nauczycielami mógł na ten okres ograniczyć zakres treści materiału z poszczególnych przedmiotów.
Decyzja uzależniona była od charakteru kontaktu osoby zarażonej lub podejrzanej o zarażenie z innymi osobami danej szkoły, czyli nauczycielami, uczniami i obsługą administracyjną. Po podjęciu przez Państwowy Powiatowy Inspektorat Sanitarny decyzji o przesunięciu formy nauczania ze stacjonarnej na hybrydową, w zależności od poziomu nauczania lub klas objętych zagrożeniem stosowano wybrany wariant postępowania, tj.:
• zawieszenie zajęć i zamknięcie szkoły oraz całkowite przejście na nauczanie zdalne,
• wprowadzenie kształcenia w wariancie hybrydowym, gdzie część oddziałów uczy się w formie tradycyjnej, a część zdalnie.
Z przedstawionych przez pytającego informacji wynika, że postąpił on prawidłowo, o ile zastosował się do decyzji Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w zakresie terminów stosowania danej formy nauki. Ważne jest również to, czy uzyskano pozytywną opinię organu prowadzącego szkołę.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jaka procedura obowiązuje rodzica przy ubieganiu się o indywidualne roczne przygotowanie przedszkolne dla chorego dziecka z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Co ile lat należy dokonać oceny pracy nauczyciela? Ile razy można nawiązać z nauczycielem mianowanym lub dyplomowanym umowę o pracę na czas określony. Ile wynosi tygodniowy wymiar godzin dla kl.I i II(nowa podstawa)
- Uczeń klasy czwartej technikum, który w szkolnym planie nauczania m. in. ma przedmioty: język niemiecki, język angielski oraz język niemiecki w budownictwie, uzyskał opinię z poradni PP o zwolnieniu z języka niemieckiego. Powstały wątpliwości, co z językiem niemieckim w budownictwie. Stanowisko poradni PP jest akie, że uczeń powinien być zwolniony z języka niemieckiego oraz języka niemieckiego w budownictwie. Jako dyrektor szkoły jestem jednak w stanie zapewnić uczniowi udział w zajęciach z języka angielskiego w budownictwie w zamian za język niemiecki w budownictwie. Jaka jest wykładnia prawna w sprawie? Jak należy postąpić? Jaki dokument skierowany do ucznia jako dyrektor muszę przygotować?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Z okazji DEN został zorganizowany wyjazd integracyjny dla pracowników szkoły z poczęstunkiem. Uczestnictwo było dobrowolne, każdy miał możliwość zapisać się na specjalnej liście. Z funduszy ZFŚS został sfinansowany dojazd autokarem, pobyt i poczęstunek. Czy kwota przypadająca na każdego pracownika wchodzi w kwotę wolną od podatku? (na osobę wyszło po 28,00zł)
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację, czy na nocowanie uczniów w szkole potrzebna jest zgoda organu prowadzącego?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe