Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w specjalnym ośrodku szkolno-wychowawczym w skład, którego wchodzą trzy szkoły powinien być odrębny statut dla ośrodka oraz odrębny dla każdej ze szkół wchodzących w jego skład?
Specjalny ośrodek szkolno – wychowawczy jest jedną placówką oświatową (w której skład wchodzą szkoły), nie zaś zespołem szkół, a w związku z tym w SOSW obowiązuje jeden statut (§ 36 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie publicznych placówek oświatowo-wychowawczych, młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodków wychowawczych, ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych oraz placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania, Dz.U. z 2017 r., poz. 1606, art. 112 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie publicznych placówek oświatowo-wychowawczych, młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodków wychowawczych, ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych oraz placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Chcemy przyjąć do szkoły ucznia korzystającego aktualnie z edukacji domowej. Czy może on do szkoły niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej uczęszczać jako słuchacz lub jako uczeń realizujący zajęcia dodatkowe? Jakie są prawne rozwiązania w przypadku przyjęcia ucznia w trakcie roku szkolnego z edukacji domowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy programy realizowane w oddziale przedszkolnym z grupami dzieci np. program usprawniania motoryki rąk, muszą mieć taką samą procedurę dopuszczenia do realizacji, zgodną z rozporządzeniem MEN z 8.06.2009 ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczennica powracająca z W.Brytanii powinna zostać przyjęta do klasy pierwszej nowego czy starego liceum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w sytuacji, gdy szkoła ustaliła dla ucznia termin i godzinę zajęć rewalidacyjnych wynikających z orzeczenia o kształceniu specjalnym, rodzic ma prawo niewyrażenia zgody na taki termin i godzinę? Powodem braku zgody ze strony rodzica jest pozaszkolny trening piłki nożnej, w którym systematycznie uczestniczy dziecko o zbliżonej godzinie. Z kolei szkoła nie ma możliwości ustalenia innej godziny ww. zajęć ze względu na fakt, iż nauczyciel, który ma uprawnienia do prowadzenia takich zajęć, etatowo pracuje w innej szkole i te zajęcia - dla niego jako pozaetatowe - może poprowadzić jedynie w takich godzinach, na które zgody nie wyrażają rodzice. Czy w sytuacji, gdy szkoła pozostanie przy takiej godzinie, a dziecko z powodu pozalekcyjnego treningu piłki nożnej nie będzie uczęszczało na te zajęcia, wypełni formalny obowiązek mówiący o organizacji zajęć rewalidacyjnych dla ucznia z orzeczeniem o kształceniu specjalnym? Oczywiście nauczyciel wyznaczony do prowadzenia tych zajęć każdorazowo pozostanie gotowy do pracy w wyznaczonym miejscu i czasie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W klasie trzeciej gimnazjum uczniowie do końca pierwszego półrocza realizowali plastykę, od drugiego półrocza mają mieć muzykę. Nauczyciel zaplanował 15 godzin plastyki. Jednak nie zdąży zrealizować tych godzin, ponieważ często chorował. Czy może dokończyć realizację brakujących lekcji w drugim półroczu? Przemawiałby za tym fakt, że drugie półrocze jest dłuższe. Jeżeli tak, to czy może wystawić ocenę klasyfikacyjną z plastyki (nie zrealizował wszystkich lekcji)? Jeżeli nie, to jak umożliwić nauczycielowi realizację godzin? Organ prowadzący nie zapewnia środków na dodatkowe lekcje. Czy nauczyciel może zostać z dziećmi po lekcjach?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe