Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w Wewnętrznym Ocenianiu można stosować ocenę "0" (zero)?
Przepisy prawa oświatowego nie regulują szczegółów oceniania, które zawarte są w statucie szkoły. Począwszy od klasy IV szkoły podstawowej, roczne, a w szkole policealnej – semestralne, oraz końcowe oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych ustala się w stopniach według następującej skali:1) stopień celujący – 6;2) stopień bardzo dobry – 5;3) stopień dobry – 4;4) stopień dostateczny – 3;5) stopień dopuszczający – 2;6) stopień niedostateczny – 1.
Podstawa prawna: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 3 sierpnia 2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych, w szczególności § 7.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Moje pytanie dotyczy podstawy prawnej na podstawie której dyrektor zwalnia ucznia z zajęć wychowania fizycznego. W propozycji dokumentu dostępnego na portalu mamy rozporządzenie z 2015 w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych istnieje jednak § 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 3 sierpnia 2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 1534). Stąd pytanie "Która podstawa jest właściwa?"
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Program wychowawczy i profilaktyczny musi być co roku nowy?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieją przepisy określające minimalny czas przerwy wakacyjnej dla niepublicznego punktu przedszkolnego?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy na prośbę hospitowanego nauczyciela powinnam udostępnić kserokopię arkusza obserwacji lekcji?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Od września będę nowym dyrektorem szkoły i otrzymałam od poprzedniego dyrektora arkusz organizacyjny, ws którym godziny do dyspozycji dyrektora zostały przydzielone kilku nauczycielom na zajęcia: wychowania do życia w rodzinie, zajęcia wyrównawcze i fakultety dla klas trzecich. Zajęcia te będą realizowane jako zajęcia nieobowiązkowe dla ucznia. W ramówce liczba godzin obowiązkowych w klasie pierwszej 28, drugiej 29,trzeciej 30.
Proszę o odpowiedz, kto powinien dokonać zmian w ramowych programach nauczania i czy jest to zgodne z obowiązującym prawe?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe