Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dla kogo...dla jakich uczniów jest przewidziana Niepubliczna Szkoła Specjalna Przysposabiająca do Pracy. Chodzi mi konkretnie o ustosunkowanie się do tekstu zawartego w Rozporządzeniu mianowicie...jest tam następujący zapis...SZKOŁA SPECJALNA PRZYSPOSABIAJĄCA DO PRACY DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM LUB ZNACZNYM ORAZ DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI SPRZĘŻONYMI. Pytanie moje dotyczy konkretnie tego czy musi być niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym i do tego dodatkowo jeszcze niepełnosprawność sprzężona?czyli np. niepełnosprawność intelektualna umiarkowana plus autyzm plus ruchowa. Jak to interpretować?
Interpretacja jest jedna: Szkoła Specjalna Przysposabiająca Do Pracy – tak publiczna, jak niepubliczna - adresowana jest do dwóch grup uczniów:
1. z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym
2. z niepełnosprawnościami sprzężonymi – te z kolei są zdefiniowane w art. 4 pkt 32 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo Oświatowe, „ilekroć w dalszych przepisach jest mowa bez bliższego określenia o niepełnosprawnościach sprzężonych – należy przez to rozumieć występowanie u dziecka niesłyszącego lub słabosłyszącego, niewidomego lub słabo widzącego, z niepełnosprawnością ruchową, w tym afazją, z niepełnosprawnością intelektualną, z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, co najmniej jeszcze jednej z wymienionych niepełnosprawności."
Jeśli więc chodzi o niepełnosprawność sprzężoną, gdzie jedna jest niepełnosprawnością intelektualną – to stopień tej niepełnosprawności może być zarówno lekki, umiarkowany lub znaczny.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie zadania służące uczniom (polegające na realizowaniu dydaktycznej i opiekuńczej funkcji placówki) powinny być zapisane w statucie, aby wicedyrektor ds. finansowych (będący jednocześnie organem prowadzącym przedszkole publiczne) mógł otrzymywać wynagrodzenie pokrywane z dotacji oświatowej? Jeśli ma nienormowany czas pracy, czy taka informacja powinna być zapisana w statucie, czy w innej dokumentacji pracowniczej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel na urlopie zdrowotnym może podjąć pracę niepedagogiczną?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam, bardzo proszę o pomoc.
Nauczyciel do końca bieżącego roku szkolnego chce odejść na urlop zdrowotny, w maju podpisze ograniczenie etatu, jak w związku z tym będzie miał płacone od września (z pełnego wymiaru godzin, czy z ograniczenia)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Z jaka datą należy wpisać uczniów do dokumentacji szkolnej w tym roku szkolnym – 1 września 2023 r. czy 4 września 2023 r.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel w sierpniu otrzymał awans zawodowy nauczyciela dyplomowanego Od 1 września 2010 będzie przebywał na urlopie na poratowanie zdrowia. Czy przysługuje mu awans zawodowy i podwyżka płac od 1 września 2010 r.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe