Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Ile czasu trwa godzina pracy psychologa i pedagoga szkolnego w szkole podstawowej i przedszkolu od 1 września 2017 r zgodnie z nowym rozporządzeniem
Na podstawie art. 40 ust. 1 Karty Nauczyciela, czas pracy nauczyciela zatrudnionego w pełnym wymiarze nie może przekraczać 40 godzin na tydzień (godzin w rozumieniu 60 minut). Godzina pracy nauczyciela, pedagoga i psychologa to zatem 60 minut, natomiast godziny poszczególnych zajęć wykonywanych w ramach czasu pracy różnią się czasem trwania i określone zostały w rozporządzeniach, np.:
- zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 09.08.2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, godzina zajęć w szkole:
1) rozwijających uzdolnienia;
2) rozwijających umiejętności uczenia się;
3) dydaktyczno-wyrównawczych;
4) specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym;
5) związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu - w przypadku uczniów szkół podstawowych oraz uczniów szkół ponadpodstawowych,
i w przedszkolu:
6) zajęć rozwijających uzdolnienia;
7) zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym,
trwa 45 minut.
- zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 17.03.2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli:
* godzina zajęć rewalidacyjnych dla uczniów niepełnosprawnych trwa 60 minut,
* godzina prowadzonych przez nauczyciela zajęć nauczania, wychowania i opieki w przedszkolu trwa 60 minut.
* godzina lekcyjna trwa 45 minut.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy pracownika szkoły zatrudnionego na stanowisku pomocniczym (sekretarz szkoły) można przenieś do gminy na stanowisko urzędnicze?
- Publiczna branżowa szkoła I stopnia prowadzona przez ZDZ w Krakowie odprowadza składki od nauczycieli i emerytów na fundusz socjalny. Środki na fundusz socjalny są odprowadzane z subwencji oświatowej otrzymywanej od starostwa. Czy środki emerytów powinny być naliczone z subwencji oświatowej czy z ZUS? W razie braku pieniędzy z subwencji co dzieje się z funduszem socjalnym? Co z funduszem socjalnym dla emerytów?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o odpowiedź i poradę w ważnych dla mnie kwestiach. Organ prowadzący szkołę wyraża chęć, aby po reformie pozostawić pełną szkołę podstawową z kl. I- VIII + oddział przedszkolny, jednak na chwilę obecną brakuje dwóch sal lekcyjnych. Wyjściem z sytuacji byłoby podzielenie dużej sali na dwie mniejsze - jakie wymogi muszą być spełnione odnośnie metrażu sali lekcyjnej w przeliczeniu na ucznia? Druga propozycja - przechodzenie na zajęcia edukacyjne do sali, której uczniowie mają w tym czasie wych. fizyczne - czy jest to rozwiązanie zgodne z przepisami? Czy każda klasa musi mieć przydzieloną "swoją" izbę lekcyjną?... I czy w związku z powrotem do szkoły podst. przedmiotów: geografia, fizyka, chemia, biologia muszą być od września 2017r. utworzone pracownie przedmiotowe z pełnym wyposażeniem?
- Czy muszę zatrudnić nauczyciela katechetę 3/23 etatu na podstawie mianowania? (Nauczyciel mianowany, nie na zastępstwo.)
- Nauczyciel jest zatrudniony na całym etacie w świetlicy szkolnej 26/26 oraz w tym roku szkolnym przydzielono mu 5 godzin z etatu nauczycielskiego - 5/18. Proszę o odpowiedź czy nauczyciel powinien: 1. Mieć dwie odrębne umowy; 2. wyliczone nadgodziny z pensum łączonego 26/26 + 5/18 = etat 24, czyli wychodzi 7 nadgodzin z 24; 3. wyliczone nadgodziny z etatu świetlicy ( 5 godzin )?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe