Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Ile powinna trwać (jak długo) 1 godzina zajęć rewalidacyjnych dla ucznia z orzeczeniem o kształceniu specjalnym? Orzeczenie wydane jest przed 1.09.2017 r.
Godzina zajęć rewalidacyjnych trwa 60 minut. Podstawą prawną jest rozporządzenie MEN z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz.U. z 2017 r. poz. 649). Przy czym, w uzasadnionych przypadkach dopuszcza się prowadzenie tych zajęć w czasie krótszym niż 60 minut, zachowując ustalony dla ucznia łączny czas tych zajęć w okresie tygodniowym. Natomiast rozporządzenie MEN z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz.U. z 31 marca 2017, poz. 703) wskazuje, że we wszystkich rodzajach szkół, na każdym etapie edukacji – poza szkołami specjalnymi – wymiar tygodniowy indywidualnych zajęć rewalidacji dla ucznia niepełnosprawnego wynosi 2 godziny.
Data wydania orzeczenia nie ma tu żadnego znaczenia. Oba rozporządzenia weszły w życie z dniem 1 września 2017r. – i należy ich przestrzegać.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W arkuszu organizacyjnym pracy szkoły należy podać ogólną liczbę godzin pracy finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący przedszkole/szkołę, w tym liczbę godzin zajęć edukacyjnych i opiekuńczych, zajęć rewalidacyjnych, zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz innych zajęć wspomagających proces kształcenia, realizowanych w szczególności przez pedagoga, psychologa, logopedę i innych nauczycieli. Które zajęcia należy umieścić w tym punkcie? (m.in. zajęcia edukacyjne, rewalidacyjne, logopedyczne, korekcyjno–kompensacyjne, rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne, zajęcia rozwijające uzdolnienia) .
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy placówka niepubliczna - ośrodek rewalidacyjno-edukacyjno-wychowawczy - musi organizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną? Mam wątpliwości, ponieważ w rozporządzeniu jest mowa o publicznych placówkach.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół - 5-letniego technikum -podano tygodniowy wymiar godzin danego przedmiotu w danej klasie. Nie podano natomiast tygodniowej liczby godzin dla ucznia np. w klasie I, tzn. Ile godzin w tygodniu może mieć uczeń klasy I technikum, np. 34. Do tej pory w rozporządzeniu podawano taka liczbę godzin.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel bezpośrednio z urlopu dla poratowania zdrowia może przejść na świadczenie kompensacyjne? Oczywiście nauczyciel nabył już uprawnienia do świadczenia kompensacyjnego.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinno się dokumentować lekcje etyki prowadzone międzyoddziałowo?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe