Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak określić podstawę programową w Bursie Międzyszkolnej/
Podstawa prawna:
1) ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół
§ 1. Określa się podstawę programową:
1) wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego, stanowiącą załącznik nr 1 do rozporządzenia;
2) kształcenia ogólnego dla:
a) szkół podstawowych, stanowiącą załącznik nr 2 do rozporządzenia,
b) uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym w szkołach podstawowych i gimna¬zjach, stanowiącą załącznik nr 3 do rozporządzenia,
c) gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych, których ukończenie umożliwia uzyskanie świadectwa dojrzałości po zdaniu egzaminu maturalnego, stanowiącą załącznik nr 4 do rozporządzenia,
d) zasadniczych szkół zawodowych, stanowiącą załącznik nr 5 do rozporządzenia,
e) szkół policealnych, stanowiącą załącznik nr 6 do rozporządzenia,
1) f) szkół specjalnych przysposabiających do pracy dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, stanowiącą załącznik nr 7 do rozporządzenia.
2) ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 7 marca 2005 r. w sprawie ramowych statutów placówek publicznych
§ 2. 1.Statut bursy określa szczegółowe cele i zadania bursy, w szczególności w zakresie opieki wychowawczej, pomocy wychowankom w nauce i rozwijaniu ich zainteresowań, oraz sposób wykonywania tych zadań.
2.Statut bursy określa formy współpracy bursy z rodzicami (prawnymi opiekunami) wychowanków oraz ze szkołami, do których uczęszczają wychowankowie.
3) ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (zmiana: 10 maja 2013 r.):
1.1. Wychowankowie nabywają wiadomości i umiejętności.
W placówce diagnozuje się i analizuje potrzeby i możliwości wychowanków.
Wychowankowie nabywają wiadomości i umiejętności zgodnie z rozpoznanymi potrzebami i możliwościami.
2.2. Oferta edukacyjna umożliwia realizację zadań placówki.
Oferta edukacyjna placówki pozwala na realizację zadań placówki i odpowiada potrzebom wychowanków.
Prawo oświatowe nie zobowiązuje bursy do realizacji podstawy programowej, która dotyczy jedynie szkół. Bursa ma zadania określone w statucie, natomiast szczegółowe wymagania wobec tych placówek są ustalone w rozporządzeniu o nadzorze pedagogicznym.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w przedszkolu niepublicznym musi być prowadzony nadzór pedagogiczny? Czy jest jakiś przepis prawny mówiący o tym że musi on być czy też nie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W ogólnokształcącej szkole muzycznej I stopnia uczniowie klas 1-6 mają zajęcia ogólnokształcące oraz zajęcia muzyczne. Na zajęcia muzyczne muszą czasami oczekiwać po 2-3 godziny. W tym czasie powinni zgodnie z zarządzeniem dyrektora przebywać na świetlicy szkolnej. Niestety ustawicznie łamią ten przepis i chowają się po szkole, wychodzą na zewnątrz do pobliskiego sklepu, lasu itp. Doszło też do kilku małych wypadków. Rodzice również dają uczniom przyzwolenie na takie opuszczanie szkoły pisząc tzw. stałe oświadczenia wyrażające zgodę na wyjście ze szkoły w trakcie oczekiwania na zajęcia. W takiej sytuacji nie sposób zapanować nad bezpieczeństwem uczniów. Co może zrobić w tej kwestii dyrektor szkoły? Część rodziców rozumie potrzebę zapewnienia bezpieczeństwa, jednak grupa rodziców twierdzi, że nie mam prawa nakazać uczniom pobytu w świetlicy, skoro nie chcą tam być. Zwykle podczas tych okienek nie ma jak zapewnić uczniom opieki.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy innowacje są obowiązkowe od września w przedszkolach niepubl.?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o przedstawienie przykładowego regulaminu kontroli zarzadczej w szkole podstawowej.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Otrzymałem orzeczenie o kształceniu specjalnym dla dziecka z niedosłuchem. Jakie kwalifikacje musi posiadać nauczyciel, który będzie prowadził rewalidację z dzieckiem, a jakie nauczyciel wspomagający?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe