Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak powinna wyglądać organizacja zajęć logopedycznych dla dzieci w szkole?
Mając 3 godziny tygodniowo na zajęcia logopedyczne, chciałabym, aby jak najwięcej uczniów, którym jest to potrzebne, mogło z nich skorzystać. W związku z tym, czy mogę zorganizować grupy czteroosobowe, które będą miały zajęcia co dwa tygodnie? A może dla każdego z uczniów wyznaczyć 15 minutowe spotkania co tydzień, aby jak najefektywniej wykorzystać dany czas?
Rozporządzenie w sprawie pomocy psychologiczno pedagogicznej w § 12 wskazuje, że zajęcia logopedyczne organizuje się dla uczniów z zaburzeniami mowy, które powodują zaburzenia komunikacji językowej oraz utrudniają naukę. Liczba uczestników zajęć nie może przekraczać czterech.
Zajęcia powinny być prowadzone w grupach max. czteroosobowych
Wobec tego można zorganizować pomoc w formie tych zajęć w grupach czteroosobowych. Jednocześnie zgodnie z § 14 rozporządzenia godzina zajęć specjalistycznych (w tym logopedycznych) trwa 60 minut, a w uzasadnionych przypadkach dopuszcza się prowadzenie zajęć specjalistycznych w czasie krótszym niż 60 minut, z zachowaniem ustalonego dla ucznia łącznego tygodniowego czasu tych zajęć.
Oznacza to, że jeśli dla ucznia ustalony został tygodniowy wymiar zajęć w wymiarze 1 godziny, to można zrealizować zajęcia np. 2 razy po 30 minut, 4 razy po 15 minut lub 1 raz 30 min. i 2 razy po 15 minut.
Uzasadnieniem dla określonej organizacji zajęć powinny być przy tym każdorazowo rozpoznane indywidualne trudności uczniów, uwzględniające ich przyczyny, głębokość zaburzeń, problemy towarzyszące itp. oraz cele indywidualnej terapii tak, aby pomoc udzielana uczniom była skuteczna i odpowiadała na rzeczywiste potrzeby.
Inne podejście terapeutyczne będzie konieczne wobec ucznia z afazją, autyzmem, niedosłuchem, sygmatyzmem czy deficytami świadomości fonologicznej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o informacje w sprawie podstaw prawnych utworzenia oddziałów integracyjnych w szkole podstawowej. Proszę też o wskazówki w ich tworzeniu (od czego zacząć itp?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy w oddziałach przedszkolnych w szkole podstawowej szkoła musi organizować dzieciom podwieczorek, przedszkole pracuje od 5 godzin plus świetlica dla dzieci rodziców pracujących dłużej. Czy w oddziałach przedszkolnych dezynfekuje się zabawki (jeżeli tak to jakich preparatów się używa, jakie są procedury), czy tylko myje.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak rozliczyć nadgodziny nauczycielowi przedszkola, który tygodniowo ma 2,5 nadgodzin planowych i w dniu w którym pracuje od godz. 6.30 do 15.30 jest oddelegowany na zebranie związkowe ZNP od godz. 11.00 do 14.00 (pełni funkcję prezesa ogniska). Czy nauczyciel po zebraniu wraca do pracy i liczymy mu normalnie nadgodziny? Czy po zebraniu nauczyciel nie wraca już do pracy i zdejmujemy mu nadgodziny planowe?
- Czy dyrektor może zakupić do klasy lekcyjnej, w której będzie miała zajęcia klasa integracyjna tablicę interaktywną ze środków pieniężnych, które są na rozdziale 80150- realizacja zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla dzieci?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy od dziecka, które lutym 2017r. kończy 6 lat- (od września 2017r będzie realizowało obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne) nie należy pobierać opłaty za tzw. korzystanie z wychowania przedszkolnego poza podstawę programową - 1 zł za godz. Jeżeli nie mogę pobierać 1 zł za godz. czy od miesiąca marca 2017r. na to dziecko dostanę subwencję oświatową, jak dziecko w zerówce? Jakie czynności należy wykonać jako dyrektor, aby taką subwencję dostać na to dziecko? Z czego to wynika ta cała sytuacja?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe