Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o informacje w sprawie podstaw prawnych utworzenia oddziałów integracyjnych w szkole podstawowej. Proszę też o wskazówki w ich tworzeniu (od czego zacząć itp?
Możliwość utworzenia oddziału integracyjnego musi wynikać ze statutu szkoły podstawowej (art. 98 ust. 1 pkt 6 PO). Taki oddział musi zostać zorganizowany zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz.U. z 2017 r., poz. 1578, czyli w szczególności obowiązkowe jest dodatkowe zatrudnienie nauczycieli posiadających kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia integracyjnego, z uwzględnieniem realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego, które posiadają uczniowie niepełnosprawni. W oddziale liczba uczniów powinna wynosić nie więcej niż 20 osób, w tym nie więcej niż 5 uczniów niepełnosprawnych. Doboru uczniów do oddziału integracyjnego dokonuje dyrektor szkoły za zgodą ich rodziców, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci i uczniów, w tym dzieci i uczniów niepełnosprawnych (§ 6 ust. 1 i 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli, Dz.U. z 2017 r., poz. 649).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Mam pytanie dotyczące kwestii tzw "zlewek" czyli pozostałości (odpadków) po posiłkach. W moim przedszkolu odbiera je gospodarz, który dla celów prywatnych hoduje trzodę. Chciała zapytać czy istnieją jakieś przepisy regulujące tą kwestię. Dodam jeszcze, że w czasie kontroli SANEPID zażądał certyfikatu lekarza weterynarii, że gospodarz może odbierać zlewki. Uprzejmie proszę o odpowiedź.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy każdy nauczyciel może być kierownikiem wycieczki szkolnej czy musi posiadać ukończony kurs?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Po kontroli sanepidu stwierdzono w naszym przedszkolu nieprawidłowości w nadmiernej liczbie dzieci. Jesteśmy przedszkolem niepublicznym, mamy małe 13-18 osobowe grupy i sale, które wg nas są wystarczającej wielkości- dzieci mają swobodny dostęp do stolików, miejsce do zabawy, kąciki zajęć. Pani kontrolująca powołała się na rozporządzenie MENiS Dz U. z 2003 nr 6, poz 69 (w którym nie znalazłam żadnych konkretnych wytycznych odnośnie przypadającej liczby dzieci na metr kwadratowy) oraz na paragraf 5 pkt1b rozp MEN w sprawie rodzajów innych form wychowania - który to nie dotyczy przedszkola. Czy istnieje w takim razie jakiś przepis jasno mówiący o tym ile dzieci może być na danej powierzchni? Czy mogę podważyć stwierdzone nieprawidłowości?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Ostatnia faktura z wykupu leasingu samochodu (900 zł) została wystawiona na działalność gospodarczą (zwolnioną z podatku VAT). Faktura ta nie została jednak wliczona w koszty w działalności (inne koszty eksploatacyjne też nie były wliczane), a samochód od momentu wykupu nie widnieje w ewidencji środków trwałych. Czy zatem po upływie pół roku od momentu wspomnianego wykupu mogę sprzedać samochód osobie prywatnej bez konieczności wystawiania rachunku i odprowadzania podatku dochodowego?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W art 23 rozporządzenia o organizacji szkół nie ma informacji o opiniowaniu arkusza, jest to artykuł mówiący o wejściu w życie aktu z dniem 1 września 2017 r. Należy podkreślić, że usunięto obowiązek opiniowania prze radę pedagogiczną arkusza organizacji. Proszę napisać, jeśli się mylę. Sprawa jest ważna i pilna, bo już w poniedziałek mam zebranie Rady Pedagogicznej.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe