Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak prawnie wygląda likwidacja punktu przedszkolnego? Jakie dokumenty są z tym związane? Czy, a jeżeli tak, to w jakich terminach należy zgłosić likwidację placówki do poszczególnych urzędów i zawiadomić rodziców. Czy jeżeli chciałbym zamknąć placówkę z dniem 31 stycznia 2018r, to w stosunku do poinformowania rodziców wystarczające będzie podpisanie umowy w terminem do dnia 31 stycznia 2018r?
Na podstawie art. 181 ust. 1 w zw. z art. 172 ust. 4 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59 osoba prowadząca niepubliczny punkt przedszkolny może go zlikwidować tylko z końcem roku szkolnego, nie zaś z końcem roku kalendarzowego. W tym przypadku osoba prowadząca jest obowiązana co najmniej na 6 miesięcy przed terminem likwidacji zawiadomić o zamiarze i przyczynach likwidacji: rodziców uczniów oraz gminę, na której terenie jest położona placówka.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń niepełnoletni ZSZ podczas klasyfikacji śródrocznej jest nieklasyfikowany z powodu nieusprawiedliwionej nieobecności z kilku przedmiotów. Rada pedagogiczna nie wyraziła zgody na egzaminy lub uczeń nie wystąpił o te egzaminy, na jakiej podstawie ustalić ocenę roczną? Czy uczeń musi przystąpić do egzaminu klasyfikacyjnego? W jakim terminie należy przeprowadzić egzamin? Czy protokół egzaminu należy dołączyć do arkusza ocen, jeżeli na półrocze nie wypełnia się arkuszy ocen czy do dziennika lekcyjnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie są procedury oceny pracy dyrektora szkoły publicznej prowadzonej przez stowarzyszenie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jakim dzienniku wpisujemy doradztwo zawodowe dla szkoły podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kto określa tygodniowe pensum dla nauczyciela wspomagającego (dotyczy kształcenia specjalnego na mocy orzeczenia)? Czy w ramach 40-godzinnego tygodnia pracy (zatrudnienie na pełny etat) dyrektor może przydzielić nauczycielowi wspomagającemu obowiązki wykraczające czasowo poza takie podstawowe pensum związane ze wspomaganiem takiego ucznia na obowiązkowych lub pozalekcyjnych zajęciach?
- Zgodnie z art. 11.1-4 ustawy z dnia 29 grudnia 2015r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw – „1. Dzieci urodzone w I połowie 2008 r., które w roku szkolnym 2015/2016 uczęszczają do klasy II szkoły podstawowej, na wniosek rodziców, złożony w terminie do dnia 31 marca 2016 r., mogą w roku szkolnym 2016/2017 kontynuować naukę w klasie II szkoły podstawowej.
2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, składa się do dyrektora szkoły podstawowej, do której dziecko uczęszcza. (...)
4. Dziecko, którego rodzice złożyli wniosek, o którym mowa w ust. 1, w roku szkolnym 2015/2016 kontynuuje naukę w klasie II szkoły podstawowej, z tym że w tym roku szkolnym nie podlega ono klasyfikacji rocznej i promowaniu do klasy III szkoły podstawowej oraz nie otrzymuje świadectwa szkolnego promocyjnego.”
Ustawa nic nie mówi o dzieciach urodzonych w II połowie roku 2008 – ci rodzice mieli wybór i dokonali go.
W mojej szkole wszyscy rodzice dzieci, które uczęszczają do klasy II i urodzone są w roku 2008 (te z I i te z II połowy roku), chcą aby ich dzieci kontynuowały naukę w klasie II.
Jak zatem zgodnie z obowiązującymi przepisami mam postąpić?
1. Czy rodzice dzieci urodzonych w II połowie roku 2008 mogą złożyć wniosek – podanie do dyrektora szkoły, o nie promowanie dziecka do klasy III ?
Będą one wówczas podlegały klasyfikacji rocznej oraz promowaniu do klasy III, otrzymają jednak świadectwo o nie promowaniu do klasy III.
2. Jeżeli tak, to czy do wniosku – podania do dyrektora szkoły musi być dołączona opinia z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej? Czy wystarczy tylko wniosek – podanie rodzica?
3. Czy też rodzice nie mają żadnych możliwości, a ich dzieci muszą kontynuować naukę w klasie III?
Bardzo proszę o wyczerpującą odpowiedź
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe