Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak przygotować umowę i angaż dla nauczyciela, dla którego przewidziany jest cały etat? Nauczyciel ma pełnić w przedszkolu funkcję pedagoga specjalnego, ale część godzin ma być przeznaczona na prowadzenie zajęć specjalistycznych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dzieci z orzeczeniem lub opinią, zajęcia rewalidacyjne, terapię ręki, metodę Weronikę Sherborne, TUS. Czy nauczyciel może prowadzić te zajęcia w ramach całego etatu pedagoga specjalnego, czy trzeba to rozbić na godziny pedagoga specjalnego i pozostałe godziny przeznaczyć na te dodatkowe zajęcia?
Pedagodzy specjaliści są zatrudniani zgodnie z potrzebami przedszkola lub szkoły z uwzględnieniem art. 42 d oraz art. 42 ust. 1-2 i 7 pkt 3 lit. b ustawy Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2023 r., poz. 984), a przydział zajęć i czynności w ramach obowiązkowego tygodniowego wymiaru zajęć musi być zgodny z przepisami rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lipca 2022 r. w sprawie wykazu zajęć prowadzonych bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz przez nauczycieli poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz nauczycieli: pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, logopedów, terapeutów pedagogicznych i doradców zawodowych (Dz. U. z 2022 r., poz. 1610) oraz przepisami rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2020 r., poz. 1280) oraz rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. z 2020 r., poz. 1309).
W świetle przepisów § 3 ust. 2 pkt 1 lit. h przepisów rozporządzenia z 22 lipca 2022r. pedagodzy specjalni w ramach tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, prowadzonych bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz, realizują zajęcia w ramach zadań związanych z: prowadzeniem zajęć rewalidacyjnych, resocjalizacyjnych i socjoterapeutycznych. Z kolei przepis § 4 w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach stanowi, że pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu, szkole i placówce udzielają uczniom nauczyciele, wychowawcy grup wychowawczych oraz specjaliści wykonujący w przedszkolu, szkole i placówce zadania z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w szczególności psycholodzy, pedagodzy, pedagodzy specjalni, logopedzi, doradcy zawodowi i terapeuci pedagogiczni.
Nie ma potrzeby wydzielania ww. godzin na dodatkowe zajęcia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Po byłej kotłowni CO zostały zorganizowane pracownie zajęć praktycznych (warsztaty), których posadzka jest poniżej gruntu od 0,4 m do 1,2 m. Na wykonanie posadzki, instalacji CO, instalacji elektrycznej, mechanicznej wentylacji zostały pozyskane środki zewnętrzne w 2018 r. Kontrola sanepidu zarzuciła, że zajęcia szkolne (zajęcia praktyczne) dla uczniów w zawodzie murarz, technik budownictwa nie mogą być prowadzone poniżej gruntu. W powyższych pracowniach uczniowie uczą się praktycznego wykonywania murów, tynków, izolacji, zbrojenia. Proszę o pomoc jak rozwiązać problem. Dodam, że dokumentacja na modernizacje była przygotowana i zatwierdzona. Ponadto otrzymaliśmy akredytację na prowadzenie egzaminów zawodowych praktycznych i od wielu lat odbywają się egzaminy prowadzone przez egzaminatorów z wielu szkół objętym obszarem OKE Kraków.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy 18 letni uczeń który ukończył zasadniczą szkołę zawodową może ponownie rozpocząć naukę na nowym kierunku w zasadniczej szkole zawodowej (Szkole Branżowej I stopnia)?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka rozpoczęła pracę w roku 1984. W umowie o pracę wpisano datę zatrudnienia na dzień 3 września 1984 r. (1, 2 września były dniami wolnymi od pracy). Zamierzam wypłacić nauczycielce nagrodę jubileuszową za 35 lat pracy. Mam wątpliwości co do ustalenia daty nabycia prawa do nagrody jubileuszowej. Obecny rok szkolny (2018/19) jest dla nauczycielki rokiem korzystniejszym ze względu na dużą ilość nadgodzin. Od września 2019 r nauczycielka będzie zatrudniona tylko na etacie (bez nadgodzin). Wątpliwości moje związane są z tym, że funkcję dyrektora pełnię od maja br., z dokumentów przedstawionych przez nauczycielkę wynika, że terminy nabycia prawa do poprzednich nagród były różne (zarówno 31 sierpnia jak i 6 września).
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy samorząd uczniowski może prowadzić sklepik szkolny? Czy powinno być to zgłoszone gdzieś? Jaką dokumentację należy prowadzić w związku z tym?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jaki wzór arkusza ocen obowiązuje do klasy 1 szkoły podstawowej od września 2017r.?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe