Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak "technicznie" zorganizować zajęcia wyrównujące różnice w realizacji podstawy programowej uczennicy, która trafiła do naszej szkoły z innej szkoły (jest w klasie drugiej, a w pierwszej nie realizowała przedmiotu zajęcia techniczne i informatyka- u nas te przedmioty realizujemy również w klasie pierwszej). Co z prowadzeniem dokumentacji nauczania w tym przypadku?
Podczas przyjmowania ucznia do szkoły należy przeanalizować różnice w planach nauczania szkół i określić warunki przyjęcia ucznia. W sytuacji, o której mowa w pytaniu proponuję tak ułożyć tygodniowy plan zajęć, by umożliwić uczennicy uczestniczenie w nich z klasą 1.Wg mojej opinii dla uczennicy należy założyć dziennik zajęć dla tych dwóch przedmiotów w celu dokumentowania przebiegu nauczania zajęć technicznych i informatyki. Różnice programowe z obowiązkowych zajęć edukacyjnych realizowanych w oddziale szkoły, do której uczeń przechodzi, są uzupełniane na warunkach ustalonych przez nauczycieli prowadzących obowiązkowe zajęcia edukacyjne w tym oddziale. W przypadku ucznia przechodzącego ze szkoły publicznej lub szkoły niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej jednego typu do szkoły publicznej tego samego typu albo szkoły publicznej innego typu, który w szkole, z której przechodzi, nie realizował obowiązkowych zajęć edukacyjnych, które zostały zrealizowane w oddziale szkoły, do której przechodzi, dyrektor szkoły zapewnia uczniowi warunki do zrealizowania treści nauczania z tych zajęć, do końca danego etapu edukacyjnego. Jeżeli z powodu rozkładu zajęć edukacyjnych lub innych ważnych przyczyn, nie można zapewnić uczniowi przechodzącemu do szkoły publicznej innego typu, warunków do zrealizowania treści nauczania z obowiązkowych zajęć edukacyjnych, które zostały zrealizowane w oddziale szkoły, do której uczeń przechodzi, dla ucznia przeprowadza się egzamin klasyfikacyjny z tych zajęć.
Podstawy programowe: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 13.08.2015 r. w sprawie szczegółowych warunków przechodzenia ucznia ze szkoły publicznej lub szkoły niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej jednego typu do szkoły publicznej innego typu albo do szkoły publicznej tego samego typu, w szczególności § 7.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczycielce, która z dniem 22 grudnia br. kończy urlop macierzyński, moze być udzielony z dniem 1 stycznia 2011 roczny urlop dla poratowania zdrowia (do 31 grudnia 2011) ? Czy z dniem 1 stycznia 2012 będzie mogła przejśc na urlop wychowawczy?
- Proszę o podstawę prawną dotyczącą wielodzietności rodziny kandydata, który składa dokumenty o przyjęcie do Bursy. Wiem, że rodzina wielodzietna to taka, która wychowuje troje lub więcej dzieci. Pytanie czy pod pojęciem dziecko należy rozumieć także pełnoletnie rodzeństwo kandydata, jeżeli pozostaje na utrzymaniu rodziców, jeśli tak, to do którego roku życia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry, bardzo proszę o przykłady dokumentacji szkoły w związku z opinia ucznia o zindywidualizowanej ścieżce edukacyjnej. Jakie dokumenty, zgody powinny być w teczce ucznia o realizacji zindywidualizowanej ścieżki.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kiedy uśredniamy wymiar czasu pracy dla nauczyciela? Nauczycielka od września ma wymiar 18/18 – nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, i dodatkowo 11/22 – nauczyciel integracji sensorycznej. Druga nauczycielka ma wymiar 16/18 – nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, i 9/26 – nauczyciel świetlicy. Czy dla jednej i drugiej nauczycielki uśredniamy wymiar? Jeśli nie obu, to której z nich?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jeżeli nauczyciel jest zatrudniony w pełnym wymiarze w świetlicy i ma godziny ponadwymiarowe - zajęcia techniki - to z jakiego pensum wypłacamy godziny ponadwymiarowe, z 26 czy 18?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe