Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie są warunki prowadzenia pracowniczych planów kapitałowych? Od kiedy należy je wprowadzić? Co należy zrobić, jeśli pracownicy nie chcą brać w tym udziału?
W pytaniu nie podano, o jakiego pracodawcę chodzi. Zakładając, że pracodawcą jest samorządowa jednostka oświatowa, czyli jednostka budżetowa należąca do sektora finansów publicznych, obowiązek zawarcia umowy o zarządzanie PPK powstaje w dniu 1.01.2021 r., a umowę o prowadzenie PPK podmiot taki zawiera najpóźniej do 10.04.2021 r., zgodnie z art. 137 w zw. z art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (Dz.U. poz. 2215). Utworzenie PPK i zawarcie ww. umowy jest obowiązkowe, pracodawca z tych czynności nie może zrezygnować.
Natomiast dla pracowników uczestnictwo w PPK jest dobrowolne. Uczestnik PPK może zrezygnować z dokonywania wpłat do PPK na podstawie deklaracji złożonej podmiotowi zatrudniającemu w formie pisemnej. O złożeniu deklaracji pracodawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od dnia złożenia deklaracji, informuje wybraną instytucję finansową oraz nie dokonuje wpłat za uczestnika PPK, który złożył rezygnację (art. 23 ww. ustawy). W każdej chwili pracownik może jednak chcieć przystąpić do PPK mimo wcześniejszej rezygnacji, dlatego pracodawca ma obowiązek wdrożenia planu.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Od września będę prowadzić publiczną szkołę podstawową zatrudniając na podstawie kodeksu pracy. Mam pytanie dotyczące zatrudniania specjalistów w szkole do 100 osób. Czy w każdej placówce należy zatrudnić wszystkich wskazanych w rozporządzeniu specjalistów czyli: pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, logopedów oraz terapeutów pedagogicznych? Czy tylko jeżeli zatrudnienie niektórych specjalistów będzie wynikało z potrzeb wewnętrznych szkoły?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel historii, który ma wykształcenie wyższe mgr z historii może uczyć w szkole podstawowej Wiedzy o społeczeństwie?Dodam, że dyplom ukończenia studiów nie zawiera suplementu. Czy w takim przypadku nauczyciel musi ukończyć studia podyplomowe z zakresu wiedza o społeczeństwie?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- W materiałach na stronie jest "Przykładowy Regulamin wynagradzania w szkole niepublicznej prowadzonej przez stowarzyszenie". Czy w szkole publicznej prowadzonej przez stowarzyszenie takie zapisy również mogą obowiązywać. Proszę o podstawę prawną.
- Pełniąc funkcję dyrektora z końcem stycznia 2017r. przeszłam na emeryturę. Obowiązki dyrektora powierzono jednemu z nauczycieli z rady pedagogicznej na okres 10 miesięcy. W tym samym czasie pełniący obowiązki dyrektor zaproponował mi pracę na stanowisku n-la przydzielając mu swoje godziny (mamy te same kwalifikacje przedmiotowe). Po miesiącu z powodów rodzinnych nowo powołany dyrektor złożył rezygnację z funkcji. Organ prowadzący zwrócił się w tej sytuacji do mnie z prośbą o przejęcie obowiązków na okres nie dłuższy niż do listopada tego roku i ogłosił konkurs na stanowisko dyrektora szkoły. Moje pytanie jest następujące. Czy są i jakie ograniczenia prawne dla nauczyciela emeryta pozostającego w stosunku pracy do przystąpienia do konkursu na stanowisko dyrektora w wygaszanym gimnazjum oraz czy ocena pracy ważna do maja 2018 r. będzie uznana przy składaniu dokumentacji?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy mogę zlecić pedagogowi szkolnemu 2 godz. logopedii w ramach jego 20 godz. pensum? Zaznaczam, że pedagog ma kwalifikacje do logopedii.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe