Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jeśli dyrektor szkoły publicznej założy pracownikom pocztę służbową na "Onet" i ta poczta się psuje, to kto powinien zgłosić awarię do "Onet" - dyrektor czy pracownik? Jak w takiej sytuacji powinien zachować się nauczyciel?
Zasady korzystanie z kont poczty elektronicznej Onet Poczta wskazane są regulaminie wydanym przez Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02 – 672), ul. Domaniewska 49. W ramach usług świadczonych przez Ringier Axel Springer w zakresie opisanym w regulaminie oferowane są konta poczty elektronicznej odpłatne oraz ze zniesionymi opłatami tzw. bezpłatne. W zależności od tego z jakich kont korzystają nauczyciele, rożnie może być ukształtowane prawo użytkowników do zgłaszania awarii i reklamacji.
W sytuacji, gdy nauczyciele korzystają z kont udostępnionych przez szkołę należy ustalić czy są konta płatne czy też bezpłatne. Jeżeli są to konta płatne to zasady na jakich użytkownicy mogą z nich korzystać wskazane są przede wszystkim w umowie.
Jeżeli nauczyciele wykorzystują konta bezpłatne, to zgodnie § 9 regulaminu każdemu Użytkownikowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji w sprawach związanych z funkcjonowaniem usługi, tj. poczty. Reklamację należy składać drogą elektroniczną na adres: poczta@grupaonet.pl lub listownie na adres: Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o., ul. Pilotów 10, 31-462 Kraków, a termin jej rozpatrzenia to 14 dni.
Istotną kwestią jest tu określenie tego kim jest użytkownik poczty. Wedle zapisów regulaminu jest to osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która prawidłowo wypełniła formularz zamówienia Usługi (poczty) na stronie internetowej Onet Poczty i zaakceptowała postanowienia regulaminu. W sytuacji, gdy jest to pracownik szkoły upoważniony przez dyrektora, który zakładał konta dla wszystkich nauczycieli, uznać należy, że użytkownikiem będzie ten konkretny nauczyciel i on w pierwszej kolejności powinien zgłosić reklamację do serwisu Onet.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W związku z zakończeniem działalności gimnazjum z dniem 31 sierpnia 2019 r. muszę złożyć wniosek do organu prowadzącego o wyrażenie zgody na likwidację pieczęci urzędowych.
Na jakiej podstawie prawnej, ponieważ wszyscy powołują się na art. 25 Rozporządzenia z 7 grudnia 1955 roku, a przecież ono 24 września 2005 roku utraciło moc.
Przy czym to z 2005 roku również już utraciło moc.
Obecnie została wydana Ustawa z 2018 poz. 441 z póź. zm., do której to ustawy miało być wydane zgodnie z art. 16d rozporządzenie określające procedury pieczęci urzędowych.
Bardzo proszę o przekazanie aktualnych aktów prawnych na podstawie, których występuję do organu prowadzącego, a potem do Mennicy Polskiej S.A.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W związku z możliwością wprowadzenia dziennika elektronicznego i pełnej dokumentacji szkoły w wersji elektronicznej dla naszej placówki, oraz ułatwienie rodzicom śledzenie osiągnięć swoich dzieci postanowiłem wprowadzić w/w narzędzia z wykorzystaniem platformy nSzkoły. Część rady pedagogicznej nie wyraża zgody na powyższe rozwiązanie twierdząc, że jest to dla nich dodatkowa praca i nie będą jej wykonywać. Jednocześnie, co wynika z obserwacji i wywiadów, część rodziców dobrze postrzega takie rozwiązanie a dotychczasowe kontakty w tej kwestii pozostawiały sporo niedoskonałości. Czy wprowadzenie obowiązku tej formy wymaga uchwały rady pedagogicznej, czy też wystarczy zarządzenie dyrektora szkoły. Szkoła dysponuje środkami technicznymi (30 komputerów w różnych miejscach, w tym w pokoju nauczycielskim, trzech klasach i 4 stanowisk w czytelni). Wierzę jednocześnie, że wprowadzenie tych narzędzi podwyższy jakość pracy szkoły, zwiększy systematyczność i jasność oceniania uczniów, oraz umożliwi rodzicom lepszy kontakt z nauczycielami i kontrolę nad swoimi dziećmi.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak wdrożyć nowe przepisy - procedury RODO w Publicznych Szkołach Podstawowych.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację, czy nauczyciel może powiesić w swojej klasie krzyż bez uzgodnienia z dyrektorem szkoły. Jak należy rozwiązać tę sprawę?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy mogę w szkole wynająć pomierzenia na siedzibę Straży Miejskiej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe