Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Matka zwróciła się z prośbą o zwolnienie dziecka z nauczania drugiego języka obcego. Powołuje się na opinię Poradni Psychologiczno Pedagogicznej z maja 2010 wydanej w momencie uczęszczania dziecka do II klasy gimnazjum (fragment opinii "dostosować warunki i formę przeprowadzenia w ostatnim roku nauki w gimnazjum do indywidualnych potrzeb psychofizycznych ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się oraz zwolnienie ucznia z nauki drugiego języka obcego"). Czy dziecko powinno posiadać aktualną opinię PPP - zostało przecież przyjęte do liceum?
Tak, z wyjaśnień zawartych w pytaniu jasno wynika, że zwolnienie z nauki drugiego języka dotyczy gimnazjum.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r.
w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.).
§ 10.
1. Dyrektor szkoły, na wniosek rodziców (prawnych opiekunów) oraz na podstawie opinii publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej, albo niepublicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym niepublicznej poradni specjalistycznej, spełniającej warunki, o których mowa w art. 71b ust. 3b ustawy, zwalnia ucznia z wadą słuchu, z głęboką dysleksją rozwojową, ze sprzężonymi niepełnosprawnościami lub z autyzmem z nauki drugiego języka obcego. Zwolnienie może dotyczyć części lub całego okresu kształcenia w danym typie szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy jeżeli w szkole ogólnodostępnej (szkoła podstawowa) jest oddział specjalny (autyzm+upośl.w st.lekkim), to czy pracujący w nim nauczyciele otrzymują dodatek specjalny? Jeżeli jest dodatek, to kto określa jego wysokość? Organ prowadzący? Czy praca w takim oddziale jest traktowana jak praca w szczególnych warunkach?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile wynosi pensum nauczyciela prowadzącego w przedszkolu ogólnodostępnym zajęcia rewalidacyjno - wychowawcze dla dziecko upośledzonego w stopniu głębokim?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel dyplomowany nabywa prawo do nagrody jubileuszowej 3 września 2019 r.. Czy w nagrodzie jubileuszowej uwzględniamy średnią z nadgodzin ponadwymiarowych? Jeżeli tak, to z jakich miesięcy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kiedy podejmuje się uchwały i jak powinna brzmieć ich treść?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W statucie zamieszczone są informacje dotyczące oceniania uczniów. Czy w związku z nowym rozporządzeniem nie ma konieczności tworzenia nowego WSO, jako odrębnego dokumentu, Regulaminu Rady Pedagogicznej i Rady Rodziców. Czy wystarczy zapis w statucie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe