Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Meldunek a miejsce zamieszkania? Dziecko jest zameldowane w Puławach, a mieszka w Leokadiowie. Który adres należy wpisać dziecku w arkuszu ocen? W wykazie jest to dziecko spoza obwodu naszej szkoły.
Szkoła prowadzi dokumentację przebiegu nauczania, w tym m. in.: arkusze ocen, księgę ewidencji, księgę uczniów. Do księgi ewidencji wpisuje się: 1) według roku urodzenia: imię (imiona) i nazwisko, datę i miejsce urodzenia, numer PESEL oraz adres zamieszkania dziecka, a także imiona i nazwiska rodziców oraz adresy ich zamieszkania, jeżeli są różne od adresu zamieszkania dziecka; Gimnazjum prowadzi księgę ewidencji dzieci i młodzieży, będących absolwentami szkoły podstawowej, podlegających obowiązkowi szkolnemu, zamieszkałych w obwodzie gimnazjum. Szkoła prowadzi księgę uczniów. Do księgi wpisuje się imię (imiona) i nazwisko, datę i miejsce urodzenia, numer PESEL oraz adres zamieszkania ucznia, imiona i nazwiska rodziców oraz adresy ich zamieszkania, jeżeli są różne od adresu zamieszkania ucznia, a także datę rozpoczęcia nauki w danej szkole oraz oddział, do którego ucznia przyjęto. W księdze uczniów odnotowuje się datę ukończenia szkoły albo datę i przyczynę opuszczenia szkoły przez ucznia. Wpisów w arkuszu ocen ucznia albo słuchacza dokonuje się na podstawie danych zawartych odpowiednio w księdze uczniów, księdze słuchaczy, dzienniku lekcyjnym (…). Oznacza to, że w arkuszu umieszcza się dane zawarte w w/w dokumentacji.
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji , w szczególności § 6.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń otrzymał z poradni opinię w sprawie dostosowania wymagań edukacyjnych. Stwierdzono u niego specyficzne trudności w uczeniu się bez podania konkretów (np. dysleksja...). Poradnia twierdzi, że w takiej sytuacji mam rozumieć, że dotyczą go wszystkie rodzaje specyficznych trudności. Czy rzeczywiście tak to należy rozumieć, czy też mam domagać się nazwania ich konkretnie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy każda legitymacja 67aMEN-I/50a-N/2 łączy się z wydaniem zaświadczenia dla opiekuna?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do klasy I szkoły podstawowej ogólnodostępnej będzie uczęszczało dziecko posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na autyzm. Czy dyrektor powinien zatrudnić dodatkowe osoby do pracy z dzieckiem np. pomoc, asystenta nauczyciela, nauczyciela wspomagającego? Jakie kwalifikacje powinny mieć te osoby? Czy zajęcia rewalidacyjne dla takiego ucznia może prowadzić nauczyciel, który ma skończoną oligofrenopedagogikę czy powinien mieć jeszcze inne kwalifikacje?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry,
Jeśli słuchacz w Branżowej Szkole II stopnia otrzyma z jednego albo dwóch egzaminów semestralnych oceny niedostateczne, to czy jemu przysługuje prawo do tych egzaminów semestralnych w terminie dodatkowym? Jeśli jednak słuchacz otrzyma z więcej niż z dwóch egzaminów semestralnych oceny niedostateczne, to czy jemu przysługuje prawo do tych egzaminów semestralnych w terminie dodatkowym ? Jeśli słuchacz w wyniku klasyfikacji otrzymał na koniec semestru jedną albo dwie oceny niedostateczne z przedmiotów zawodowych nieobjętych egzaminem semestralnym, to czy jemu przysługuje prawo do egzaminów semestralnych w terminie dodatkowym, czy do egzaminu poprawkowego? Jeśli słuchacz otrzyma w wyniku klasyfikacji jedną ocenę niedostateczną z przedmiotu objętego kształceniem zawodowym (przedmiot nie kończy się egzaminem) i jedną ocenę niedostateczną w wyniku egzaminu semestralnego (np. z przedmiotu ogólnokształcącego), to czy jemu przysługuje prawo do egzaminu semestralnego w terminie dodatkowym z przedmiotu nieobjętego egzaminem jak i przedmiotu objętego egzaminem, czy też do egzaminu poprawkowego z przedmiotu nieobjętego egzaminem jak i przedmiotu objętego egzaminem? Kiedy słuchacz dopuszcza się do egzaminu poprawkowego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam serdecznie. Dziękuję za odpowiedź w sprawie archiwizacji dokumentów. Jednak mam prośbę z innej kategorii. Muszę zrobić zmiany w statucie szkoły podstawowej. Tyle powstało nowych zaleceń, rozporządzeń, że się w tym wszystkim pogubiłam. Jakie zapisy muszą być obowiązkowo wprowadzone na dzień dzisiejszy? Czy WSO faktycznie musi być integralną częścią Statutu, czy może to być regulamin oceniania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe