Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel mianowany języka angielskiego z wykształceniem wyższym magisterskim i przygotowaniem pedagogicznym chce ukończyć kurs kwalifikacyjny oligofrenopedagogiki organizowany przez niepubliczny ośrodek kształcenia nauczycieli. Czy ukończenie takiego kursu da mu kwalifikacje do pracy jako nauczyciel współorganizujący kształcenie w klasie integracyjnej?
TAK. Pedagog, który posiada kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym typie szkoły lub rodzaju placówki, a ponadto ukończył studia podyplomowe lub kurs kwalifikacyjny w zakresie oligofrenopedagogiki, jest uprawniony do prowadzenia zajęć kształcenia integracyjnego.Nauczyciele z kwalifikacjami w zakresie pedagogiki specjalnej mogą prowadzić kształcenie integracyjne
Zgodnie z § 6 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 17 listopada 2010 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych w szkołach zatrudnia się dodatkowo nauczycieli posiadających kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia integracyjnego.
Ukończenie kursu kwalifikacyjnego z oligofrenopedagogiki pozwala nauczycielowi z przygotowaniem pedagogicznym prowadzić kształcenie integracyjne.
Kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela może zajmować osoba, która posiada poziom wykształcenia wymagany od nauczycieli danego typu szkoły lub rodzaju placówki oraz uzyska kwalifikacje niezbędne do prowadzenia zajęć.
Jak wynika z § 14 rozporządzenia w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli, w przypadku przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów ukończenie dodatkowo kursu kwalifikacyjnego w zakresie pedagogiki specjalnej daje kwalifikacje do pracy na stanowisku nauczyciela współorganizującego kształcenie integracyjne.
Prawo do organizowania takich zajęć ma także nauczyciel, który ukończył zakład kształcenia nauczycieli w specjalności oligofrenopedagogika.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dyrektorowi placówki oświatowej, będącego nauczycielem (nieferyjnej), przysługuje prawo wykorzystania dnia wolnego lub dodatkowego wynagrodzenia (zgodnie z art.42 KN )za opiekę nad wychowankami, czyli pracę w sobotę i niedzielę, w ramach udziału z uczniami w Międzynarodowym Konkursie, trwającego przez osiem dni? Czy organ prowadzący ma prawo odmówić dni wolnych za wykonywaną pracę w dniach wolnych? Jakie są kompetencje organu prowadzącego w sprawie udzielania delegacji na wyjazd służbowy dyrektora, związanego z wykonywaniem obowiązków dydaktyczno - wychowawczych, wynikających ze statutu placówki oświatowej? Czy organ prowadzący może odmówić dyrektorowi zwrotu diety za delegację?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- 5 letnia koncepcja pracy szkoły powinna obejmować lata szkolne (od września do września), czy lata kalendarzowe?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W związku z wprowadzeniem centralizacji podatku VAT od 01.01.2017r w placówkach oświatowo- wychowawczych, a konkretnie Bursa w naszym przypadku - czy zobowiązani jesteśmy podpisywać tzw. porozumienia współpracy ze szkołami uczniów którzy u nas mieszkają?Proszę o podanie podstawy prawnej o ile taka obowiązuje.
- Nauczyciel jest zatrudniony w szkole (placówka feryjna) od 01.09.2009 r. na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony. Wymiar etatu podczas zatrudnienia zmieniał się i wynosił m.in. 9/18, 14/18, 10/20, 18/18. Nie był jednak nigdy niższy niż połowa etatu. Od 01.10.2021 r. do 31.08.2022r. ww. nauczyciel ma zwiększony etat, który wynosi 19/19 godz. Nauczyciel przebywał:
• od 03.01 do 24.07.2018 r. na zwolnieniu chorobowym;
• od 25.07.2018 r. do 23.07.2019 r. na urlopie macierzyńskim/rodzicielskim.
Łącznie nauczyciel przebywał:
• na zwolnieniu lekarskim: 203 dni,
• na urlopie macierzyńskim/rodzicielskim: 363 dni.
W związku z powyższym proszę o udzielenie odpowiedzi na pytania:
1. Czy ww. nauczyciel, który jest zatrudniony w szkole podstawowej (placówka feryjna) od 01.09.2009 r. na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony w niepełnym wymiarze czasu pracy i ma od 1.10.2020 r. do 31.08.2022 r. zwiększony etat, tj. 19/19 godz., może ubiegać się w grudniu 2021 r. o urlop zdrowotny?
2. Czy nauczyciel w trakcie zwolnienia lekarskiego może ubiegać się o urlop zdrowotny?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinno wyglądać rozliczenie zaangażowania nauczycieli do realizacji zadań w projektach Unijnych?
W wytycznych materiału opracowanego przez Ministerstwo Rozwoju we współpracy z Ministerstwem Edukacji Narodowej http://www.kuratorium.szczecin.pl/wp-content/uploads/2018/12/zalacznik_nr3.pdf można wyczytać, że miesięczne zaangażowanie nauczyciela nie może przekraczać 276 godzin miesięcznie.
Nauczyciel realizujący zatrudnienie w wymiarze 18/18 wówczas jego tygodniowy czas pracy wynosi 40 godzin.
Jak należy potraktować nauczyciela realizującego 27/18 godzin dydaktycznych – również jako 40 godzin tygodniowo – czy jeżeli to jest 1,5 etatu to 60 godzin tygodniowo?
Czy liczba tygodni pracy dydaktycznej w danym miesiącu (grudzień trzy – wrzesień cztery) ma wpływ na przeliczenie liczby 276 godzin?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe