Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel przyniósł akt nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego błędnie wypisany (zła podstawa prawna, kwalifikacje) przez poprzedniego dyrektora. Jak mogę poprawić ten akt jako nowy dyrektor? Nauczyciel posługiwał się aktem w innej placówce i nie jest moim pracownikiem.
Poprawić błędy może tylko organ, który wydał decyzję, w tym przypadku akt nadania stopnia awansu zawodowego. Nauczyciel powinien zwrócić się do dyrektora, który wydał taki akt z wnioskiem o jego sprostowanie.
Kodeks postępowania administracyjnego:
Art. 113.
§ 1. Organ administracji publicznej może z urzędu lub na żądanie strony prostować w drodze postanowienia błędy pisarskie i rachunkowe oraz inne oczywiste omyłki w wydanych przez ten organ decyzjach.
§ 2. Organ, który wydał decyzję, wyjaśnia w drodze postanowienia na żądanie organu egzekucyjnego lub strony wątpliwości co do treści decyzji.
§ 3. Na postanowienie w sprawie sprostowania i wyjaśnienia służy zażalenie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciela zatrudnionego w wymiarze 2/18, 4/18, 6/18 etatu obowiązuje realizacja godzin z art. 42 KN, jeśli tak, to w jakim zakresie?
- Nauczyciel zatrudniony w niepublicznym przedszkolu z Kodeksu pracy jest jednocześnie dyrektorem placówki i logopedą w tej placówce. Prowadzi zajęcia dydaktyczne z dziećmi i terapię logopedyczną. Czy ma prawo do zmniejszenia godzin pracy dydaktycznej np. do 6 lub 7, a pozostałe godziny może przeznaczyć na przygotowanie się do zajęć w domu?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Jaką dokumentację należy przygotować, gdy zmniejszamy liczbę godzin pracy nauczycielce zatrudnionej na pełen etat na podstawie mianowania np. do 15/18 etatu (wynika to ze zmniejszenia liczby oddziałów)? Czy w związku z tym umowa tej nauczycielki przekształci się w umowę na czas nieokreślony na podstawie ustawy Karty Nauczyciela? Czy dyrektor powinien wydać tej osobie świadectwo pracy i w razie woli tego nauczyciela na pracę na 15/18 etatu zawrzeć z nim umowę na czas nieokreślony? Czy należy się odprawa? Czy należy zmienić zapis umowy w SIO? Jaka umowa jest korzystniejsza dla nauczyciela z mianowania, czy umowa na czas nieokreślony? Ta Pani skończyła 56 lat 14 listopada 2019 r. Czy w związku z umową zawartą z mianowania obejmuje ją okres ochronny przedemerytalny? Czy nauczycielki, które np. skończyły 56 lat 14 listopada 2019 r. i mają umowy na czas nieokreślony mają taką ochronę przedemerytalną?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Od 1 września br. będzie zatrudniony w szkole psycholog w wymiarze 14 godzin tygodniowo. Psycholog w innej szkole jest zatrudniony na pełen etat i tam będzie od 1 września kontynuował drugi rok przygotowania do zawodu. Jaką umowę o pracę należy zawrzeć z takim pracownikiem – na czas określony 1 roku czy na czas nieokreślony?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel dyplomowany zatrudniony na 18/18 etatu jest jednocześnie zatrudniony na 1/5 etatu na stanowisku księgowej KZP. Od 01.09.2016 r. nauczyciel odchodzi na emeryturę. Czy w takiej sytuacji należy wystawić jedno świadectwo pracy i wskazać, że w okresie zatrudnienia pracownik wykonywał pracę: nauczyciela historii od.... do.... i księgowej od... do.... .
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe