Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel dyplomowany zatrudniony na 18/18 etatu jest jednocześnie zatrudniony na 1/5 etatu na stanowisku księgowej KZP. Od 01.09.2016 r. nauczyciel odchodzi na emeryturę. Czy w takiej sytuacji należy wystawić jedno świadectwo pracy i wskazać, że w okresie zatrudnienia pracownik wykonywał pracę: nauczyciela historii od.... do.... i księgowej od... do.... .
Jeśli z nauczycielem zostały zawarte dwa odrębne stosunki pracy, należy wystawić dwa świadectwa pracy, osobno dla stanowiska pedagogicznego oraz niepedagogicznego (art. 97 § 1 KP). Jedno świadectwo pracy wystawia się, gdy w ramach jednego stosunku pracy pracownikowi powierzono dwa stanowiska.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jeżeli nauczyciel był zatrudniony na czas określony np. z powodu organizacji szkoły, to w sytuacji kiedy zakończy się mu 3. umowa (33 miesiące) zatrudnienia, musi zostać zatrudniony na czas nieokreślony?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Aktualnie w naszej szkole jest zatrudnionych 6 pań sprzątających, które świadczą pracę w godz. 7-15. Były próby zmiany godzin pracy natomiast bezskuteczne z uwagi na działania związków zawodowych. Aktualnie, zgodnie z wytycznymi MEN, MZ, GIS dot. organizacji zajęć w szkole i placówce wymagana i konieczna jest dezynfekcja po każdej godzinie lekcyjnej, a w naszej szkole ostatnia lekcja kończy się o 15.15, a zajęcia praktyczne nawet o 17. Czy jest możliwe i w jakim trybie może nastąpić zmiana godzin pracy pań sprzątających? Jeżeli byłoby to zarządzenie dyrektora to zwracam się z prośbą o wzór takowego.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka zatrudniona w naszej placówce niebawem uzyska dodatkowe kwalifikacje do nauczania języka angielskiego.
W jaki sposób zorganizować pracę, aby mogła realizować zajęcia w swojej grupie wiekowej i ponadto prowadzić zajęcia z dziećmi 5 letnimi (obowiązek wynikający z podstawy programowej od 1 września 2015r.). Czy należy jej przydzielić nadgodziny, czy też podpisać dodatkową umowę o pracę?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, który pracuje w szkole na stanowisku n-la techniki - pełen etat może zostać zatrudniony na umowę zlecenia na stanowisku bhp-owca ??
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Ze względu na zmniejszoną liczbę zaistniała konieczność wypowiedzenia warunków pracy nauczycielowi j. angielskiego. Zmiana etatu na niepełny tj. np: 14/18. Co się stanie jeżeli nauczyciel odmówi. Jest to nauczyciel dyplomowany.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe