Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Od 1.09.2011 Uchwałą Rady Gminy powołano Zespół Szkół, w skład którego wejdzie kierowane przeze mnie gimnazjum. W związku z tym mam pytanie - czy pracownicy mojej szkoły(nauczyciele oraz obsługa) winni otrzymać do końca maja informację o zmianie pracodawcy czy też aneks do umowy? Jakie informacje powinien zawierać taki dokument?
USTAWA z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty ze zm.
Art. 62. 1. Organ prowadzący szkoły różnych typów lub placówki może je połączyć w zespół. Połączenie nie narusza odrębności rad pedagogicznych, rad rodziców, rad szkół lub placówek i samorządów uczniowskich poszczególnych szkół lub placówek, o ile statut zespołu nie stanowi inaczej.
(...)
2. Dyrektor zespołu jest dyrektorem szkoły lub placówki w rozumieniu ustawy.
KODEKS PRACY - Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. ze zm.
Art. 29
§ 1. Umowa o pracę określa strony umowy, rodzaj umowy, datę jej zawarcia oraz warunki pracy i płacy, w szczególności:
1) rodzaj pracy,
2) miejsce wykonywania pracy,
3) wynagrodzenie za pracę odpowiadające rodzajowi pracy, ze wskazaniem składników wynagrodzenia,
4) wymiar czasu pracy,
5) termin rozpoczęcia pracy.
§ 2. Umowę o pracę zawiera się na piśmie. Jeżeli umowa o pracę nie została zawarta z zachowaniem formy pisemnej, pracodawca powinien, najpóźniej w dniu rozpoczęcia pracy przez pracownika, potwierdzić pracownikowi na piśmie ustalenia co do stron umowy, rodzaju umowy oraz jej warunków.
§ 3. Pracodawca informuje pracownika na piśmie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia zawarcia umowy o pracę, o:
1) obowiązującej pracownika dobowej i tygodniowej normie czasu pracy,
2) częstotliwości wypłat wynagrodzenia za pracę,
3) wymiarze przysługującego pracownikowi urlopu wypoczynkowego,
4) obowiązującej pracownika długości okresu wypowiedzenia umowy o pracę,
5) układzie zbiorowym pracy, którym pracownik jest objęty,
a jeżeli pracodawca nie ma obowiązku ustalenia regulaminu pracy – dodatkowo o porze nocnej, miejscu, terminie i czasie wypłaty wynagrodzenia oraz przyjętym sposobie potwierdzania przez pracowników przybycia i obecności w pracy oraz usprawiedliwiania nieobecności w pracy.
§ 31. Poinformowanie pracownika o jego warunkach zatrudnienia, o których mowa w § 3 pkt 1–4, może nastąpić przez pisemne wskazanie odpowiednich przepisów prawa pracy.
§ 32. Pracodawca informuje pracownika na piśmie o zmianie jego warunków zatrudnienia, o których mowa w § 3 pkt 1–4, o objęciu pracownika układem zbiorowym pracy, a także o zmianie układu zbiorowego pracy, którym pracownik jest objęty, niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 1 miesiąca od dnia wejścia w życie tych zmian, a w przypadku gdy rozwiązanie umowy o pracę miałoby nastąpić przed upływem tego terminu – nie później niż do dnia rozwiązania umowy.
§ 33. Poinformowanie pracownika o zmianie jego warunków zatrudnienia, o których mowa w § 3 pkt 1–4, może nastąpić przez pisemne wskazanie odpowiednich przepisów prawa pracy.
§ 4. Zmiana warunków umowy o pracę wymaga formy pisemnej.
§ 5. Przepisy § 1–4 stosuje się odpowiednio do stosunków pracy nawiązanych na innej podstawie niż umowa o pracę.
Zmiany treści umowy z pracownikami powinny dotyczyć tej części, która stała się nieaktualna na skutek utworzenia zespołu szkół, a dokument może przyjąć formę aneksu lub pisma informującego o zakresie zmiany.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jesteśmy liceum niepublicznym. Planujemy zatrudnienie specjalistów do zajęć rewalidacyjnych dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Czy możliwe jest zatrudnienie tych osób na zasadzie umowy zlecenia, jeżeli mają nie więcej niż dwie godziny (w tym wypadku zegarowe) zajęć?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor może wstrzymać wynagrodzenie nauczyciela, który nie wpisuje tematyki lekcji (i frekwencji) do dziennika elektronicznego.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- W wyniku konkursu na stanowisko dyrektora szkoły, które odbył się czerwcu , wygrała nauczycielska z zewnątrz, która posiada kwalifikacje do nauczania matematyki. W bieżącym roku szkolnym istnieje możliwość przydzielenia jej 4 godz. matematyki, co stanowi pensum dyrektorskie. Obecnie w szkole jest zatrudnionych dwóch nauczycieli matematyki na czas nieokreślony i po upływie kadencji dyrektora nie ma w szkole miejsca dla trzeciego matematyka. Nowy dyrektor złożył podania do obecnego dyrektora o zatrudnienie na stanowisku nauczyciela matematyki. Pytanie: jak zatrudnić nowego dyrektora na czas określony, czyli na czas pięcioletniej kadencji z jednoczesnym
wskazaniem 4 godz. pensum matematyki? Czy zatrudnienie ma być na czas nieokreślony, chociaż za 5 lat nie będzie dla niej pracy jako matematyka? W projekcie organizacyjnym jest wykazany wakat dyrektora z rozbiciem 4 godz. Pensum bez wskazania przedmiotu oraz 14 godz. zniżka dyrektora.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka była zatrudniona w szkole podstawowej od 1.09.1986 do 31.08.1987 r. Zaraz po podjęciu pracy , w związku z ciążą, uzyskała zwolnienie lekarskie. W owym okresie zwolnienia lekarskie dołączano do akt osobowych i były one płatne w 100 %. Po wygaśnięciu umowy, nauczycielka przeszła do pracy w innej szkole a wraz z nią trafiły tam jej akta osobowe ( takie w tym okresie obowiązywały przepisy, nie wydawano świadectw pracy). W nowej placówce w wyniku pożaru zniszczeniu uległy wszystkie akta osobowe w/w nauczycielki. Obecnie zwróciła się do nas o wydanie świadectwa pracy. Jak należy postąpić w takiej sytuacji? Nie ma akt osobowych nauczycielki bo one " poszły" za nią i spłonęły. Nauczycielka w ciągu zatrudnienia u nas przebywała na zwolnieniach lekarskich i urlopie macierzyńskim i wychowawczym. Nie można określić czasu trwania zwolnień lekarskich i urlopów bo właściwe dokumenty znajdowały się w teczce akt osobowych, które uległy zniszczeniu i nie ma ich kopii. Co należy odpowiedzieć nauczycielce, która prosi o wydanie świadectwa pracy?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Ile dni urlopu przysługuje pracownikowi administracji pracującemu na 1/2 etatu? Pracuje codziennie 4 godziny. Pracownik pracuje ponad 10 lat. Czy z tego wynika, że ma 26 dni urlopu czy 13 dni urlopu?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe