Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Po klasyfikacji rocznej trzy klasy drugie zostały jako kilkunastoosobowe. Czy rada pedagogiczna podejmuje rozwiązanie jednej z tych klas w formie uchwały i utworzenie dwóch, 25 i 26 osobowych?
Nie mamy pewności, o jaki typ szkoły jest mowa w pytaniu. Zakładamy, że jest to szkoła publiczna, dla której organem prowadzącym jest jednostka samorządu terytorialnego.Do kompetencji stanowiących rady pedagogicznej należy: 1) zatwierdzanie planów pracy szkoły po zaopiniowaniu przez radę szkoły; 2) podejmowanie uchwał w sprawie wyników klasyfikacji i promocji uczniów; 3) podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych w szkole, po zaopiniowaniu ich projektów przez radę szkoły; 4) ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli szkoły; 5) podejmowanie uchwał w sprawach skreślenia z listy uczniów; 6) ustalanie sposobu wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego, w tym sprawowanego nad szkołą przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny, w celu doskonalenia pracy szkoły. Jest to zamknięty katalog kompetencji stanowiących, oznacza to, że rada pedagogiczna nie może rozwiązać żadnego oddziału/klasy.
Podstawa prawna: USTAWA z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 41.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o podstawę prawną następującej sytuacji: nauczyciel dyplomowany zatrudniony w szkole na etacie na czas nieokreślony prosi o zniżkę godzin do 6/18 ze względu na trudną sytuację rodzinną. Co powinnam zrobić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rozumiem, że stanowisko wicedyrektora przysługuje szkole liczącej co najmniej 12 oddziałów. Jesteśmy zespołem (szkoła podstawowa i gimnazjum) liczącym 11 oddziałów SP i 6 oddziałów gimnazjum. Od ilu oddziałów może być tutaj utworzone stanowisko wicedyrektora?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Wychowanek złożył "Oświadczenie woli o kontynuowaniu zamieszkania w bursie" po wyznaczonym, w regulaminie rekrutacji, terminie. Jak należy rozpatrywać takie oświadczenie? Jak kandydata składającego wniosek, czy należy takie oświadczenia respektować w każdym czasie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w świetle obowiązujących przepisów rodzice dzieci sześcioletnich mają prawo do podjęcia decyzji o zakupie kart pracy oraz wyprawki dla swoich dzieci i o przekazaniu tych pomocy do przedszkola?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w placówce niepublicznej musi zostać powołany zespół d/s pomocy psychologiczno-pedagoicznej. W placówce nie przebywają dzieci z orzeczeniami i potrzebie kształcenia specjalnego, ani o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju. Z dziećmi w ramach wyrównywania deficytów lub z dziećmi uzdolnionymi prowadzi sie pracę indywidualną i wyrównawczą. Udokumentowanie stanowią karty oddziaływań indywidualnych prowadzone przez nauczycieli.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe