Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o najnowsze rozporządzenie MEN w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
Najnowsze rozporządzenie w sprawie awansu: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
Tekst ogłoszony: D20130393.pdf
Status aktu prawnego: obowiązujący
Data ogłoszenia: 2013-03-26
Data wydania: 2013-03-01
Data wejścia w życie: 2013-03-27
Data obowiązywania: 2013-03-27
Organ wydający: MIN. EDUKACJI NARODOWEJ
Treść rozporządzenia do pobrania:
http://nadzorpedagogiczny.pl/rozp-men-z-dnia-1-marca-2013-r-w-sprawie-uzyskiwania-stopni-awansu-zawodowego-przez-nauczycieli/szczegoly-akt/251
W serwisie nadzórpedagogiczny.pl pojawił się komentarz odnośnie wspomnianego rozporządzenia, pod adresem:
http://nadzorpedagogiczny.pl/rozp-men-z-dnia-1-marca-2013-r-w-sprawie-uzyskiwania-stopni-awansu-zawodowego-przez-nauczycieli/szczegoly-akt/251
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o precyzyjną informację, na jakie wsparcie może liczyć przedszkole niepubliczne ze strony publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej. Czy poradnia publiczna na wniosek dyrektora przedszkola niepublicznego jest zobligowana np. do przeprowadzenia badań przesiewowych logopedycznych i psychologicznych? Albo do objęcia wsparciem czy przeprowadzenia diagnozy dziecka, którego rodzice nie widzą potrzeby zgłoszenia się do poradni i nie chcą tego zrobić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 3 w Mysłowicach prosi o ustosunkowanie się do następującej sytuacji dotyczącej organizacji zajęć z Wychowania do życia w rodzinie. Rodzic zadecydował, że jego dziecko nie będzie uczestniczyło w zajęciach, ale nie złożył dyrektorowi placówki stosownego pisma. Jak należy traktować nieobecności tego dziecka na zajęciach? Co dyrektor ma zrobić w tej sytuacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile powinna trwać godzina lekcyjna zajęć praktycznych? Jedyną regulację dotyczącą czasu trwania godziny lekcyjnej znajduję w §10 ust.1. Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 17 marca 2017 r. Zgodnie z tym rozporządzeniem wprowadzam w CKP godzinę lekcyjna w wymiarze 45 min.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Utworzyłam w szkole podstawowej oddział integracyjny (klasa czwarta, 14 uczniów w tym 4 dzieci z orzeczeniem). Jakie powinnam mieć dokumenty, zapisy w statucie? Czy powinnam podzielić uczniów na grupy: na informatyce i j. angielskim? Proszę o zapisy dotyczące organizacji oddziału integracyjnego zgodnie z przepisami.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W Zespole Szkół - SP I Gimnazjum publiczne, ogólnodostępne jest obecnie klasa 2 gimnazjum (klasa specjalna) gdzie jest 2 uczniów z niepełnosprawnością sprzężoną (umiarkowanie i autyzm). W styczniu br. jeden z uczniów ukończył 21 lat. W tym roku szkolnym ukończy on klasę drugą gimnazjum. Organ prowadzący nie pozwala na kontynuowanie nauki temu uczniowi w klasie III Gimnazjum i wydał oświadczenie, że rozwiązuje klasę i zostanie 1 uczeń. Czy organ prowadzący ma prawo przerywać etap edukacyjny uczniowi, który ukończył 21 lat i tym samym nie może kontynuować nauki w klasie trzeciej. Proszę o odpowiedź w tej sprawie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe