Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o podanie liczby godzin wsparcia jaka przysługuje dla dziecka z opinią o wczesnym wspomaganiu rozwoju, jak również dla dziecka z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego wydanym ze względu na autyzm jeśli nie jest nic na ten temat zapisane w zaleceniach z poradni (czasami mamy zapis w orzeczeniu, że zaleca się dla dziecka z autyzmem prowadzić 10h terapii indywidualnej w tygodniu oraz terapeuta cień w grupie przedszkolnej.
Dziecku z opinią o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju przysługują zajęcia indywidualne w wymiarze od 4 do 8 godzin w miesiącu, w zależności od możliwości psychofizycznych i potrzeb dziecka. Mówi o tym jasno § 4. 1. rozporządzenia MEN z dnia 11 października 2013 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz.U. z 29 października 2013 r. poz. 1257)
Dziecku z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym ze względu na autyzm należy zorganizować dwa rodzaje zajęć, oczywiście uwzględniając je w opracowanym dla tego dziecka Indywidualnym Programie Edukacyjno-Terapeutycznym:
- obowiązkowe zajęcia rewalidacyjne
- zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Mówi o tym § 6. ust 1 pkt 5 oraz ust 2 rozporządzenia MEN z dnia 24 lipca 2015 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z7 sierpnia 2015 r. poz.1113).
Poradnie psychologiczno-pedagogiczne nie określają ilości godzin, jakie należy przyznać dziecku na w/w zajęcia. Taką decyzję podejmuje wyłącznie dyrektor przedszkola/szkoły uwzględniając indywidualne potrzeby i możliwości konkretnego dziecka (zapisy w orzeczeniu + w IPET) oraz zapisy § 7 rozporządzenia MEN z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U z 7 maja 2013 r.poz.532)
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o podanie podstawy prawnej w następującej kwestii:
Nauczycielka wychowania fizycznego uważa, że nie ma obowiązku pełnić opieki nad uczniami w autokarze szkolnym podczas dowozu dzieci ze szkoły na basen i z basenu do szkoły. Zajęcia na basenie odbywają się w ramach wychowania fizycznego.
Nauczycielka twierdzi, że jej czas pracy w każdy czwartek kończy się o godz. 14.40 i życzy sobie zabezpieczenia opieki przez innego nauczyciela.
Zatrudniona jest w wymiarze 9/18 etatu a więc w ramach ustalonego wynagrodzenia i obowiązującego 20-godzinnego tygodnia pracy – w ramach „innych czynności i zadań wynikających z zadań statutowych szkoły” powinna sprawować tę opiekę, co wynika z Karty Nauczyciela, jednak nie przyjmuje tego do wiadomości i twierdzi, iż konsultowała się z prawnikiem i nie ma takiego obowiązku.
Czy mogę wydać polecenie służbowe na piśmie, podając podstawę prawną? Jeżeli tak, proszę o podanie tej podstawy. Z KN i kodeksu pracy.
I jeżeli odmówi wykonania polecenia, też proszę o podstawę i grożące jej konsekwencje.
Czekam z niecierpliwością.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń kl. IV - tej technikum otrzymał ocenę niedostateczną z przedmiotu w klasyfikacji za I semestr. Zajęcia kończą się w tej klasie w kwietniu, ale przedmiot zakończył się w I semestrze. Czy egzamin poprawkowy zgonie z przepisami może zdawać dopiero w ostatnim tygodniu ferii letnich? Czy jest możliwość zdawania egzaminu do końca lutego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielce, która z dniem 22 grudnia br. kończy urlop macierzyński, moze być udzielony z dniem 1 stycznia 2011 roczny urlop dla poratowania zdrowia (do 31 grudnia 2011) ? Czy z dniem 1 stycznia 2012 będzie mogła przejśc na urlop wychowawczy?
- Czy dyrektor szkoły publicznej prowadzonej przez stowarzyszenie obowiązany jest do opracowywania planu finansowego i opiniowaniu go przez radę pedagogiczną i radę rodziców?
Finansowanie szkoły polega na dotacjach od gminy.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W radzie pedagogicznej mam bardzo aroganckiego nauczyciela. Ostatnio na radzie oświadczył, że nigdy nie powie dyrekcji dzień dobry, bo dla niego to nie jest dyrekcja. Te słowa zostały zapisane w protokole. Ponieważ ów nauczyciel został radnym również na radzie, co zostało zaprotokołowane oświadczył, że jako przewodniczący komisji oświaty będzie sprawdzał dyrekcję i rozliczał z wyników nauczania, z czasu pracy. Zastanawiam się czy w takim wypadku zgłosić sprawę do komisji dyscyplinarnej czy do sądu. Uważam za nieetyczne zachowanie nauczyciela, któremu zwracałam kilkakrotnie uwagę.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe