Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o pomoc w zakresie ustalenia zadań i obowiązków nauczyciela wspomagającego dla dziecka z autyzmem w przedszkolu.
Tzw. nauczyciel wspomagający, czyli legitymujący się kwalifikacjami z zakresu pedagogiki specjalnej, zatrudniony w celu współorganizowania kształcenia ucznia ze spektrum autyzmu w przedszkolu lub w szkole wykonuje zadania określone w § 7 ust 7 - 8 rozporządzenia MEN z dnia 9 sierpnia 2017r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodziezy niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrozonych niedostosowanie społecznym (Dz.U z 24 sierpnia 2017 poz. 1578). Do zakresu jego zadań należy:
- Prowadzenie wspólnie z innymi nauczycielami pracującymi w oddziale (wiodącymi) i specjalistami pracującymi z dzieckiem - zajęć edukacyjnych (w tym przypadku zajęć określonych podstawa programową wychowania przedszkolnego) oraz innych zajęć określonych dla dziecka w IPET (rewalidacyjnych oraz z zakresu udzielanej mu pomocy psychologiczno-pedagogicznej);
- Prowadzenie wspólnie z innymi nauczycielami pracy wychowawczej z tymże dzieckiem.
Zatem, Nauczyciel wspomagający:
- Zobowiązany jest do posiadania wyspecjalizowanej wiedzy w dziedzinie swojej pracy, ze szczególnym uwzględnieniem aktualnych potrzeb swojego podopiecznego.
- Jest w stałym kontakcie z rodziną, a także ze specjalistami pracującymi
z podopiecznym tak, aby zachować zgodny kierunek pracy.
- Wspiera podopiecznego w trakcie zajęć organizowanych w jego oddziale.
- Organizuje otocznie tak, aby umożliwić dziecku samodzielne realizowanie potrzeb oraz funkcjonowanie w grupie.
- W porozumieniu z nauczycielem prowadzącym zajęcia przygotowuje odpowiedzeniem metody oraz pomoce do pracy z danym dzieckiem.
- Ustala cele do pracy z dzieckiem i planujezadania niezbędne do ich osiągnięcia.
- Współtworzy Indywidualny Program Edukacyjno – Terapeutyczny.
- Współprowadzi kartę/zeszyt obserwacji dziecka.
- Dokonuje systematycznej ewaluacji swojej pracy.
Prosze pamiętać, że to dyrektor przedszkola, na podstawie wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania dziecka oraz wskazań zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego – mając też na uwadze pensum określone przez organ prowadzący przedszkole dla nauczyciela na tym stanowisku - wyznacza konkretne zajęcia, w których ma on uczestniczyć w ciągu tygodnia. Proszę również mieć na uwadze, że na mocy znowelizowanej Karty Nauczyciela - od 1 września 2018r. pensum to będzie obowiązkowo wynosiło 20 godz.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- IPET dla dziecka 4-letnie wspomaganie wczesnoszkolne w normie intelektualnej. Niedorozwój kończyn górnych i dolnych.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy w arkuszu ocen ucznia należy w jakiś sposób odnotować fakt, że jeden z rodziców ucznia nie żyje?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W zeszłym roku szkolnym w szkole były prowadzone dwa dzienniki lekcyjne _ wersja papierowa oraz w formie pilotażowej e-dziennik. Nie mieliśmy zgody z JST na prowadzenie wersji elektronicznej. W szkole był uczeń, który w I semestrze uczęszczał na lekcje religii (miał wystawioną ocenę), a w II semestrze matka zawiesiła jego uczęszczanie na katechezę. W wersji papierowej na koniec roku ma wstawioną kreskę (podobnie w arkuszu ocen). W e-dzienniku ma zapisane (nie uczęszczał). Obecnie matka domaga się, żeby napisać oceny z obu dzienników, aby mogła je porównać. Wizytator KO nie przyjmuje argumentu, że e-dziennik był testowany. Twierdzi, że oba dzienniki są równorzędnymi dokumentami i ma być w nich to samo. Zarzuca szkole niezgodność w dokumentach szkolnych. Jak podejść do tego problemu? Który dziennik jest dokumentem? Nie ukrywam, że pisma wyjaśniające są wysyłane do wizytatora kilkakrotnie. Teraz już sama nie wiem, jak to rozstrzygnąć. Pozdrawiam i proszę o odpowiedź.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Od niedawna mamy dziecko z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.Wszystkie zalecenia z orzeczenia staramy się realizować . dziecko ma zalecona terapię logopedyczna i psychologiczna . rodzic nie chce wyrazic zgody na terapie psychologiczna. I w tym momencie mamy problem. Czy złożenie przez rodzica orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego jest rownoznaczne z wyrażeniem zgody na realizację wszystkich zaleceń z orzeczenia bez dodatkowej zgody rodzica? proszę o pilna odpowiedź.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczniowi, który uczęszcza na lekcje religii poza szkołą, można na świadectwie ukończenia szkoły wpisać ocenę z tego przedmiotu?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe