Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o szczegółowe wyjaśnienie co to są metody, formy i techniki pracy z dziećmi.
W literaturze znajdziemy zapis: :gdyby ktoś zapytał o różnicę między metodą aktywną a techniką aktywną, to zachodzi ona głównie w wymiarze emocjonalnym: aktywna metoda to z definicji takie działanie, które odwołuje się i uwzględnia emocjonalny aspekt procesu uczenia się wykorzystując aktywną technikę w odpowiednim momencie i w odpowiedni sposób. Aktywna technika jest natomiast tylko przepisem na zewnętrzną organizację sytuacji - co, kto i w jaki sposób ma robić”.
Upraszczając można stwierdzić, że metoda pracy/nauczania jest pojęciem szerszym niż technika. Technika może być elementem metody.
Metodą jest np. odgrywanie ról, symulacja, projekt edukacyjny, natomiast technika to np. burza mózgów.
Jeśli chodzi o formy pracy uczniów - ogólnie można je podzielić na:
1) praca w grupie (lub zespołowa, gdy każdy uczeń ma konkretnie przypisaną role, zadanie)
2) zbiorowa (= cała klasa),
3) indywidualna (każdy uczeń pracuje sam).
Literatura.
Popek S. Aktywność twórcza dzieci i młodzieży, Warszawa 1998
Praca zbiorowa: Kitowska D., Nowak A., Radkiewicz B. Co trzy głowy to nie jedna – czyli aktywizujące metody aktywnego uczenia się, Wojewódzki Ośrodek Metodyczny w Pile, Piła 1999
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak wdrożyć w klasie 8 w roku szkolnym 2019/2020 4 godziny zajęć rozwijających? Czy wszyscy uczniowie muszą uczęszczać na te zajęcia?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Obie treści pytania dotyczą ZFŚS. 1. Czy nauczycielowi przebywającemu na urlopie bezpłatnym od.109.2016 do 30.06.2017 należą się świadczenia z ZFŚS? ; 2.Czy pracownikowi administracji przebywającemu na urlopie wychowawczym w okresie 16.09.2016 r. - 15.08.2019 r. należą się świadczenia z ZFŚS? Czy istnieją jakieś przepisy(wyroki) które interpretują ww. sytuacje.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Szanowny Ekspercie, mam wątpliwości do odpowiedzi na pytanie-Czy można przyjąć dziecko do szkoły masowej (gimnazjum, do klasy III) ze szkoły specjalnej z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego (lekkie upośledzenie umysłowe) na prośbę rodziców?
Tak, można. Szczegółowe warunki powinien opisywać statut szkoły .
Moim zdaniem- odpowiedź brzmi-"musi".I nie statut, ale ustawa o systemie oświaty z 1991, gdzie wyraźnie jest napisane,że uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, ma prawo realizować obowiązek szkolny w szkole ogólnodostępnej.Chyba to nie statut reguluje.A może ja się mylę?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy z dotacji oświatowej można sfinansować zakup dmuchańców (zamków dmuchanych) dla dzieci do ogrodu przedszkolnego? Jeśli tak, to czy wartość jednego zamku może przekraczać kwotę 10 000 zł?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Dziecku przedszkolnemu z orzeczeniem autyzmu przyznano dwie godziny rewalidacyjne tygodniowo. Rodzic twierdzi, że przysługują mu 4 godziny. Czy ma rację?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe