Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Prowadzę niepubliczny punkt przedszkolny, jakie są zasady przekształcenia go w niepubliczne przedszkole? Chodzi o możliwość przyjęcia więcej niż 25 - ro dzieci.
Przekształcenie niepublicznego punktu przedszkolnego w niepubliczne przedszkole reguluje art. 89a § 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.). Jeśli chodzi o formalności, konieczne jest dokonanie zmiany we wpisie do ewidencji prowadzonej przez gminę właściwą ze względu na miejsce prowadzenia punktu w trybie określonym w art. 82 ust. 5 u.s.o. W zgłoszeniu zmiany należy m.in. wskazać określenie typu placówki oraz daty rozpoczęcia jej funkcjonowania jako przedszkola, miejsce prowadzenia przedszkola oraz informację o warunkach lokalowych zapewniających: możliwość prowadzenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych, realizację innych zadań statutowych, bezpieczne i higieniczne warunki nauki i pracy, zgodnie z odrębnymi przepisami. Do zgłoszenia do ewidencji dołącza się opracowany wcześniej statut przedszkola. Na potwierdzenie spełniania warunków BHP można załączyć posiadane opinie straży pożarnej, SANEPiD-u lub innych służb lub złożyć oświadczenie o spełnianiu tych warunków, choć bez nich gmina nie powinna odmówić dokonania wpisu zmiany w rejestrze (wyrok WSA w Gdańsku, III SA/Gd 451/13, http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/09D4DD0AAF).
W razie kontynuacji działalności placówki jako punktu przedszkolnego, można utworzyć drugą grupę w placówce. Zgodnie z § 6 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 31 sierpnia 2010 r. w sprawie rodzajów innych form wychowania przedszkolnego, warunków tworzenia i organizowania tych form oraz sposobu ich działania (Dz. U. z 2010 r. Nr 161, poz. 1080) zajęcia w punktach mogą być prowadzone w grupach liczących od 3 do 25 dzieci. Warunkiem prowadzenia punktu nie jest zatem przyjęcie w całej placówce do 25 dzieci.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Otrzymałam od rodzica informację o tym, że rozmawiał z wychowawczynią jego dziecka, które cierpi na padaczkę i w przypadku wystąpienia ataku wymaga interwencji w postaci podania leku. W informacji o rozmowie rodzic opisał sposób podana leku oraz upoważnił szkołę do podania go dziecku w sytuacji, gdyby u ucznia nastąpił atak padaczki („Upoważniam szkołę w razie zaistnienia ataku padaczki do podania leku dla mojego syna”). Rozumiem, że podanie tego leku jest niezbędne, ale czy wystarczy zgoda rodzica, aby nauczyciel mógł podać ten lek dziecku? Wiadomo, że im szybciej lek zostanie podany, tym mniejsze będą skutki uboczne. Dodatkowo zaznaczę, że w naszej szkole pielęgniarka szkolna jest dwa razy w tygodniu.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy rodzic, na każdy rok szkolny, musi pisać podanie o przyjęcia dziecka na wczesne wspomaganie rozwoju do tej samej placówki?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Od niedawna mamy dziecko z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.Wszystkie zalecenia z orzeczenia staramy się realizować . dziecko ma zalecona terapię logopedyczna i psychologiczna . rodzic nie chce wyrazic zgody na terapie psychologiczna. I w tym momencie mamy problem. Czy złożenie przez rodzica orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego jest rownoznaczne z wyrażeniem zgody na realizację wszystkich zaleceń z orzeczenia bez dodatkowej zgody rodzica? proszę o pilna odpowiedź.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Ocena skutków planowanych operacji przetwarzania dla ochrony danych osobowych w Przedszkolu
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W szkole w przypadku dwóch klas są podziały na dwie grupy na takich przedmiotach jak język angielski, informatyka oraz lekcje wychowania fizycznego. Zdarza się sytuacja, gdy nauczyciel prowadzący np. informatykę w grupie 1 jest nieobecny w pracy. W tym samym czasie grupa 2 ma język angielski. Ze względu na brak zorganizowania zastępstwa w 1 grupie łączy się grupę 1 i 2. Czy w takim przypadku jak ma zostać policzona godzina zajęć, jeśli nauczyciel miał prowadzić lekcje z np. 15 uczniami (1 grupa), a miał pod opieka całą klasę (grupa 1 i 2)?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe