Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pytanie dotyczy klasyfikacji dzieci z Ukrainy, które nie uczęszczają do oddziałów przygotowawczych ponieważ w gminie nie utworzono takich oddziałów. Uczęszczają do poszczególnych klas, nie znają języka i nie ma podstaw do promowania do klas programowo wyższych. Jakie świadectwo powinni otrzymać?
Uczniowie z Ukrainy, którzy zostali przyjęci do odpowiednich klas ogólnodostępnych szkół podstawowych lub ponadpodstawowych podlegają ocenianiu, klasyfikowaniu i promowaniu na warunkach, które dotyczą uczniów polskich. Stosownie do § 6 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz. U. z 2019 r., poz. 1700) po ukończeniu nauki w danej klasie, z wyjątkiem klasy programowo najwyższej, uczeń szkoły dla dzieci i młodzieży, zależnie od wyników klasyfikacji rocznej, otrzymuje świadectwo szkolne promocyjne potwierdzające uzyskanie albo nieuzyskanie promocji do klasy programowo wyższej. Uczniowie w zależności od klasy, do której chodzą powinni dostać świadectwa promocyjne odpowiednie dla danej klasy, z adnotacją: uczeń nie otrzymał promocji do klasy piątej (przykładowo).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w roku szkolnym 2021/2022 nauczanie indywidualne uczniów z orzeczeniem o kształceniu specjalnym uczęszczających do szkoły ogólnodostępnej może być prowadzone zdalnie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń, który ma orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego upoważniony jest do otrzymania legitymacji szkolnej dla uczniów niepełnosprawnych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie akty prawne regulują przydzielanie godzin rewalidacji dla uczniów niepełnosprawnych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel jest zatrudniony w szkole w niepełnym wymiarze czasu pracy, realizuje zajęcia 3 dni w tygodniu. Wspomniany nauczyciel wyjeżdża z uczniami na obozy trwające około 5 dni w tygodniu (są to dni pracujące lub wolne od zajęć, soboty, niedziele) Czy nauczycielowi przysługują dni wolne za przepracowane dni na obozach? Jeśli tak, to kiedy nauczyciel powinien je otrzymać?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy Arkusz organizacyjny bursy szkolnej na rok szk. 2017/2018 wymaga zasięgnięcia opinii zakładowych organizacji związkowych? Jeśli tak, proszę o podstawę prawną, na którą powinien powołać się dyrektor bursy zwracając się do organizacji związkowych o wydanie opinii w sprawie Arkusza organizacji bursy na rok szk. 2017/2018. Organ prowadzący w ramach wytycznych do sporządzania Arkusza żąda jako załącznika m.in. kserokopie zakładowych organizacji związkowych powołując się na rozporządzenie MEN z 17 marca 2017 w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz.U.2017, poz. 649) - czy słusznie? Wydaje mi się, że nie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe