Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Rodzic pełnoletniego ucznia zgłosił, że nie życzy sobie kontaktów ze szkołą. Uczeń w pełni się na to zgodził. Czy uczeń lub rodzic powinien złożyć pisemnie oświadczenie w tej sprawie?
To uczeń pełnoletni ma prawo zdecydować, czy chce, aby szkoła przekazywała jego rodzicom informacje o jego postępach w nauce i trudnościach oraz uzyskiwanych przez niego ocenach.
Kim w świetle prawa jest osoba pełnoletnia?
Zgodnie z art. 92 Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego (dalej: k.r.o.) dziecko pozostaje aż do pełnoletniości pod władzą rodzicielską. Natomiast w myśl art. 10 § 1 Kodeksu cywilnego (dalej: k.c.): „pełnoletnim jest, kto ukończył lat osiemnaście”. Z chwilą uzyskania pełnoletniości nabywa się również pełną zdolność do czynności prawnych, jak wynika z art. 11 k.c.
Uczeń pełnoletni decyduje, czy szkoła ma przekazywać rodzicom informacje o przebiegu jego nauki
Z powyższych przepisów wynika, że to pełnoletni uczeń powinien wyrazić zgodę na kontakty rodziców ze szkołą, bądź nie zgłaszać w tej sprawie sprzeciwu. Z cytowanych przepisów k.r.o. wynika, że rodzice nie posiadają już władzy rodzicielskiej nad uczniem pełnoletnim.
Szkoła powinna ustalić, czy uczeń pełnoletni chce upoważnić rodziców
Rolą szkoły jest ustalenie, którzy pełnoletni uczniowie nadal życzą sobie informowania rodziców o ich wynikach w nauce i zachowaniu. Decyzję, w jakiej formie zostanie to uregulowane, podejmuje szkoła.
Tzw. dorośli uczniowie ponoszą pełną odpowiedzialność za wywiązywania się z obowiązków szkolnych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy decyzje w sprawach ZFŚS, zwolnień z wych.fiz., i w innych sprawach, należy numerować osobno, czy wszystkie razem nadając kolejne numery?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Chciałam zapytać na temat wydatków strukturalnych. Czy wyposażenie w meble, sprzęt i pomoce dla nowego oddziału przedszkolnego, który został przekształcony z sali lekcyjnej na salę oddziału przedszkolnego stanowi wydatek strukturalny? Przedszkole mieści się w Zespole Szkolno-Przedszkolnym.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Rodzice bliźniaczek uczęszczających obecnie do klasy I szkoły podstawowej złożyli wniosek o cofnięcie jednej z dziewczynek do oddziału przedszkolnego. Prośbę motywują dobrem dziecka i opinią nauczycielki. Jakie są procedury i akty prawne, które umożliwiają podjęcie takiej decyzji? Dziewczynka urodziła się 03.09.2009r. Nie posiada badań specjalistycznych.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Będąc wicedyrektorem zespołu z dniem 1 lutego powierzono mi funkcję pełnienia obowiązków dyrektora placówki. W kwietniu odbędzie się konkurs na stanowisko dyrektora. Stąd moje pytanie czy składając dokumenty do konkursu ważna jest moja ostatnia ocena pracy czy powinnam mieć ocenę dokonaną przez kuratorium?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy w rozumieniu rozporządzenia w sprawie zasad organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej zajęcia logopedyczne przydzielone w ramach rewalidacji (1 godz. tyg ) dzieciom z orzeczeniami należy traktować jako zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej? Pyta o to arkusz MEN w sprawie organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe