Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W dniu 26 grudnia zmarł mąż nauczycielki, 29 grudnia był pogrzeb. Nauczycielka poprosiła o dwa dni urlopu okolicznościowego w dniach 4-5 styczeń. Rozumiem, że termin jest w ścisłym związku z okolicznością uzasadniającą udzielenie tego urlopu - czy dobrze rozumiem?
Na podstawie § 15 pkt 1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 15 maja 1996 r. w sprawie sposobu usprawiedliwiania nieobecności w pracy oraz udzielania pracownikom zwolnień od pracy, Dz. U. z 2014 r., poz. 1632 pracodawca jest obowiązany zwolnić od pracy pracownika na czas obejmujący 2 dni w razie zgonu i pogrzebu małżonka pracownika. Przepis nie określa terminu, w jakim urlop okolicznościowy może zostać udzielony, co oznacza, że nie musi się pokrywać z datą zgonu lub pogrzebu małżonka tylko musi być zachowana rozsądna więź czasowa między takimi zdarzeniami a terminem urlopu okolicznościowego. Urlop okolicznościowy może więc zostać udzielony także niedługo po pogrzebie. Urlop zakończony przed upływem tygodnia od pogrzebu raczej taką więź czasową zachowuje, pracodawca nie powinien więc odmawiać udzielenia zwolnienia od pracy w dniach 4 i 5 stycznia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel zatrudniony na podstawie mianowania osiągnął w kwietniu 2017r. wiek emerytalny (mężczyzna, ur 05.03.1951), w związku ze zmniejszającą się ilością oddziałów nauczyciel ten otrzymał propozycję ograniczenia zatrudnienia do nie mniej niż pół etatu. Jak powinniśmy postąpić, jeśli ten nauczyciel nie wyrazi zgody na ograniczenie zatrudnienia?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Od października placówkę prowadzi stowarzyszenie. Zgodnie z przepisami nie utworzono zakładowego funduszu świadczeń socjalnych. Spływają natomiast pieniądze z rat pożyczek. Czy można i jeśli tak to na jakiej podstawie dysponować tymi środkami i jak je wydatkować?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- W przedszkolu pracuje emeryt zatrudniony na czas określony już drugi rok (umowa o prace jest co roku odnawiana). Czy przy zatrudnieniu emeryta na trzeci rok pracy będzie to umowa na czas nieokreślony?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Od 01.09.2013r. do 31.08.2018r. pełnię funkcje dyrektora wygaszanego gimnazjum. Od 01.09.2018r organ prowadzący zamierza dalej powierzyć mi obowiązki dyrektora do czasu wygaszenia szkoły. Jako dyrektor realizowałam pensum 8/18. Rozumiem, że pozostałych 10 godzin, z których mogę być tygodniowo rozliczana powinnam przeznaczyć na zarządzanie szkołą. W ubiegłym roku szkolnym obniżono mi dodatek funkcyjny z uwagi na zmniejszenie liczby oddziałów i tym samym zmniejszony zakres czynności administracyjnych i kierowniczych. Domniemam, że po powierzeniu pełnienia obowiązków dyrektora moje pensum nie ulegnie zmianie lecz zostanie mi obniżony dodatek funkcyjny z powodów przedstawionych powyżej. Obecnie otrzymałam również propozycję zatrudnienia od 01.09.2018r. jako specjalista ds. oświaty w urzędzie miasta w innej miejscowości (inny organ prowadzący). Czy podjęcie dodatkowej pracy na tym stanowisku np. w wymiarze ½ etatu w takim przypadku jest możliwe, czy wymaga zgody organu prowadzącego oraz czy nie stoi w sprzeczności z pełnieniem obowiązków dyrektora, gdzie zakładając, że na terenie szkoły będę przebywała np. 3 godz. 45 min. każdego dnia, czyli ponad wymagane pensum 18/18? Bardzo proszę o pilne wskazanie możliwości rozwiązania tej sprawy.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nowo utworzona placówka niepubliczna powinna składać wniosek rejestracyjny do GIODO? Jest to placówka oświatowa.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe