Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W związku z konkursem na dyrektora złożyłam zaświadczenie o braku przeciwwskazań do pracy na stanowisku kierowniczym w dniu 21.06.16- ostatni dzień składania ofert, zaświadczenie zostało wydane przez lekarza orzecznika dnia 31.05.16 - w Medycynie Pracy nie uzyskałam odpowiedzi ile czasu jest ważne, stąd zapytanie, czy jeżeli konkurs ma odbyć się 4.07.16 zaświadczenie złożone będzie w mocy, czy też powinnam dostarczyć nowe do dnia 31.06.16, gdyż wyczytałam, iż ważność takiego jest miesięczna?
Zaświadczenie lekarza medycyny pracy potwierdzające brak przeciwwskazań zdrowotnych do pracy na kierowniczym stanowisku jest wydawane na podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 30 maja 1996 r. w sprawie przeprowadzania badań lekarskich pracowników, zakresu profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikami oraz orzeczeń lekarskich wydawanych do celów przewidzianych w Kodeksie pracy (Dz. U. Nr 69, poz. 332 ze zm.), które nie zawiera konkretnego terminu ważności takiego zaświadczenia, a w szczególności miesięcznego – określa go lekarz medycyny pracy poprzez wyznaczenie terminu kolejnego badania, albo zaświadczenie traci ważność na skutek zmian w stanie zdrowia kandydata.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak często należy przeprowadzać szkolenia z zakresu ochrony przeciwpożarowej dla pracowników szkoły(nauczyciele+obsługa)?
- Pytanie dotyczy zaliczania zakończonych okresów zatrudnienia do dodatkowego miejsca zatrudnienia w sytuacji, gdy w podstawowym miejscu pracy nauczyciel ma zatrudnienie w pełnym wymiarze czasu pracy – chodzi o interpretację § 7 ust. 1, 2, 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 stycznia 2005 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy.
Sytuacja jest następująca:
Nauczyciel pracuje w szkole A w pełnym wymiarze czasu pracy (podstawowe miejsce zatrudnienia) oraz w szkole B w niepełnym wymiarze (dodatkowe miejsce zatrudnienia). Czy do dodatkowego miejsca zatrudnienia można zaliczyć okresy zatrudnienia w szkole C? Okresy zatrudnienia w szkole C nie są zaliczone do stażu pracy w szkole A, jednak okres ten dubluje się z innym okresem zatrudnienia w szkole D, który to został zaliczony do stażu pracy w szkole A. Jaka jest zasada ustalania stażu pracy w dodatkowym miejscu zatrudnienia? Czy można do niego zaliczyć inne dodatkowe okresy zatrudnienia, czy jednak każde dodatkowe miejsce zatrudnienia należy traktować odrębnie? Mam tutaj na myśli sytuację, kiedy w podstawowym miejscu pracy nauczyciel ma zatrudnienie w pełnym etacie.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel pedagog zatrudniony w pełnym wymiarze na podstawie umowy o pracę od 01.09.2012 na czas nieobecności nauczyciela korzystającego z urlopu bezpłatnego. Od dnia 01.09.2014r. nastąpiła zmiana w zatrudnieniu: 1/2 etatu na stanowisku: nauczyciel pedagog i 1/2 etatu nauczyciel (zajęć dydaktycznych). W jaki sposób dokonać zmian w zatrudnieniu?
Czy można sporządzić:
1. aneks do umowy - praca w wymiarze 1/2 etatu na stanowisku nauczyciel pedagog, na czas nieobecności nauczyciela korzystającego z urlopu bezpłatnego
2. drugą umowę na wymiar 1/2 etatu zajęcia dydaktyczne na czas określony tj. do 31.08.2015r.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciele będący opiekunami nauczycieli stażystów powinni otrzymywać dodatek funkcyjny? Jeżeli jest to konieczne i uregulowane przepisami, to ile powinien on wynosić?
- Dyrektor SOSW chce odejść z końcem tego roku szkolnego na emeryturę. Ma sześćdziesiąt sześć lat, a obowiązkowe pensum realizował w grupach wychowawczych ośrodka. Jest zatrudniony w ośrodku jako nauczyciel wychowawca. W nowym arkuszu organizacyjnym nie ma dla niego godzin zarówno w grupach jak i w szkołach wchodzących w skład ośrodka. Pytanie czy może odejść na emeryturę z art. 20 KN, a jeżeli tak to jak to formalnie powinien przeprowadzić?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe