Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Witam ponownie. Czy nauczyciel, który ukończył studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki może prowadzić zajęcia korekcyjno-kompensacyjne?
Zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 17 listopada 2010 r.
w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, uprawnienia do prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych mają nauczyciele i specjaliści posiadający kwalifikacje odpowiednie dla rodzaju prowadzonych zajęć.
Natomiast ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli wyraźnie wskazuje, że kwalifikacje do prowadzenia konkretnych zajęć posiada nauczyciel, który ukończył studia wyższe:
- na kierunku zgodnym z nauczanym przedmiotem lub prowadzonymi zajęciami oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
- na kierunku, którego zakres określony w standardzie kształcenia dla tego kierunku studiów w grupie treści podstawowych i kierunkowych obejmuje treści nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
- na kierunku (specjalności) innym niż wyżej wymienione i studia podyplomowe w zakresie nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć oraz posiada przygotowanie pedagogiczne.
Jeżeli chodzi o zajęcia korekcyjno-kompensacyjne to kierunkiem dającym kwalifikacje do ich prowadzenia będzie terapia pedagogiczna. Sama oligofrenopedagogika nie stanowi wystarczających kwalifikacji, jednak decyzja o uznaniu kwalifikacji należy do dyrektora szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam. Mam pytanie dotyczące wypłacenia ekwiwalentu za urlop wypoczynkowy. Nauczyciel w okresie od 1.09.2012 r. do 28.02.2013 r. przebywał w stanie nieczynnym, ale jednocześnie pracował w tej samej szkole i w tym samym czasie w wymiarze 10/18. Jaki wymiar ekwiwalentu za urlop przysługuje nauczycielowi? Czy za stan nieczynny i czas zatrudnienia? Czy może tylko za jeden z nich?
- Nauczyciel w trakcie stażu przeszedł do mojej placówki, ale nie poinformował mnie o swoim stażu. Pracuje już od 9 miesięcy. Po rozmowie zobowiązał się do przedstawienia dokumentów. Jak mam postąpić w chwili odebrania tych dokumentów? Czy zaliczyć mu ten okres 9 miesięcy?
- Mam ocenę pracy z 25.05.2018r wydana przez kuratora oświaty.ile będzie ważna ta ocena gdyż chciałabym w marcu lub w kwietniu stanąć do konkursu na dyrektora szkoły, gdyż moja szkola jest w likwidacji. Jaka jest podstawa prawna tej oceny
- Od marca 2016r. nauczycielka przebywa na zwolnieniu lekarskim. Jest wicedyrektorem. W połowie marca złożyła wypowiedzenie z funkcji wice. Otrzymała już stosowne wypowiedzenie pełnionej funkcji do 31 marca2016. Ma zwolnienie do 29 kwietnia.19 kwietnia przyniosła wniosek o urlop zdrowotny od 01.maja do 30 kwietnia 2017 roku. Jest nauczycielem j.pol. dyplomowanym z 10 letnim stażem pracy. W roku szkolnym 2016/17 w projekcie arkusza, ze względu na brak możliwości zatrudnienia jej jako polonistki (w szkole 3 polonistów - ona najkrócej pracuje) ujęłam nauczycielkę do pracy w świetlicy (arkusz wysyłamy 28 kwietnia). 1. Czy mogę w takim przypadku ująć tę nauczycielkę w arkuszu na świetlicę (cały etat) jeśli przyniosła wniosek o urlop teraz? 2. Czy w maju powinnam jej listownie dostarczyć info o proponowanym miejscu pracy - świetlica, a nie j. polski,bo nie nadgodzin? 3. Ani w roku 2016/17 ani w 2017/18 nie będzie j.polskiego dla opisywanej nauczycielki. Proszę o informacje co mogę jako dyrektor w tym zakresie zrobić jakie pisma muszę wysłać nauczycielce i kiedy, co zaproponować? Proszę o szybką odpowiedź.
- Jestem dyrektorem szkoły. Pracownica jest zatrudniona w okresach: 01.09.2008 r. - 31.08.2009 na czas określony ; 01.09.2009 - 31.08.2010 na czas określony; 01-09.2010 na czas nieokreślony. Wszystkie umowy są zawarte w pełnym wymiarze czasu pracy. Przebywała na urlopie macierzyńskim 1 rok i na zwolnieniu przed urodzeniem dziecka 5 miesięcy. Czy może ubiegać się o urlop dla poratowania zdrowia? Czy może wykorzystać urlop w wymiarze 1 roku rozpoczynając go np. z dniem 1 marca. Przepisy stanowią, że zwolnienia i urlopy inne niż wypoczynkowy trwające w sumie ponad 6 miesięcy należy odjąć od czasu pracy - ile w tym przypadku muszę odjąć? (czy będzie to 11 miesięcy). Bardzo proszę o odpowiedź na moje pytania.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe