Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Witam. W jaki sposób szkoła powinna odpowiedzieć na wniosek, np z sądu, o opinię o uczniu? Czy można przekazać taki wniosek do kompetentnej instytucji zewnętrznej? Czy też zwracać się z prośbą do sądu o sprecyzowanie wniosku?
Nie, ponieważ szkoła z urzędu poprzez wykonywanie swoich obowiązków wobec ucznia zna sytuacje w zakresie wymaganym przez sąd. Dlatego sąd zwraca się do szkoły. Właśnie o taką opinię chodzi, fakty z życia szkolnego ucznia: postępy i trudności w nauce, potrzeby edukacyjne (w tym rodzaj pomocy psychologiczno-pedagogicznej – jeśli jest udzielana), stosunek do obowiązków szkolnych, zachowanie ucznia wobec kolegów oraz pracowników szkoły, ew. sytuację rodzinną oraz dane ucznia.
Szkoła ponadto w statucie określa szczegółowe kryteria oceniania zachowania ucznia, które można wykorzystać do formułowania opinii.
Podstawa prawna:
1) Ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. — Kodeks rodzinny i opiekuńczy (ze zm.),
2) ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJz dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy (ze zm.):
§ 2. 1. Ocenianiu podlegają:
1) osiągnięcia edukacyjne ucznia;
2) zachowanie ucznia.
(…) 3. Ocenianie zachowania ucznia polega na rozpoznawaniu przez wychowawcę klasy, nauczycieli orazuczniów danej klasy stopnia respektowania przez ucznia zasad współżycia społecznego i norm etycznych oraz obowiązków ucznia określonych w statucie szkoły.
(…) § 15. 1. Śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna zachowania uwzględnia w szczególności:
1) wywiązywanie się z obowiązków ucznia;
2) postępowanie zgodne z dobrem społeczności szkolnej;
3) dbałość o honor i tradycje szkoły;
4) dbałość o piękno mowy ojczystej;
5) dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób;
6) godne, kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią;
7) okazywanie szacunku innym osobom.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dyrektor jednostki chcąc wprowadzić do użytku instrukcję kancelaryjną, powinien ją najpierw przesłać do właściwego oddziału Państwowego Archiwum i czekać do momentu uzyskania jej zatwierdzenia? Czy też wysyłając wzór takiej instrukcji do zatwierdzenia, należy ją równocześnie wdrożyć?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak wyrównać różnice programowe u ucznia, który przyszedł do klasy III gimnazjum w styczniu z innej placówki i nie zrealizował minimalnego wymiaru godzin przeznaczonych na realizację: poszczególnych obowiązkowych zajęć edukacyjnych,
w 3-letnim okresie nauczania z – plastyki, WOS-u, zaj. artystycznych , z informatyki. 1. Plastyka – na minimum 30 godz.- nie zrealizował ani jednej godziny; 2. WOS – na minimum 65 godz. /2 lata,/ realizował w kl. II i I półroczu kl. III /1,5 roku nauki /U nas WOS realizujemy w kl. I i II, w III nie realizujemy; 3. Zaj artystyczne – na minimum 65 godz. /2 lata/ zrealizował połowę /w kl. II/ W kl. III nie realizował. U nas realizujemy przedmiot w kl. II i III.; 4. Informatyka – na minimum 65 godz. /2 lata/ zrealizował połowę /w kl. I/ W kl. III realizował przedmiot w I sem. U nas realizujemy przedmiot w kl. I i II.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy w rozumieniu rozporządzenia w sprawie zasad organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej zajęcia logopedyczne przydzielone w ramach rewalidacji (1 godz. tyg ) dzieciom z orzeczeniami należy traktować jako zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej? Pyta o to arkusz MEN w sprawie organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę odpowiedzieć na pytania po jakim czasie możemy zniszczyć? - deklaracje kontynuacji pobytu; - wnioski osób przyjętych; - wnioski osób nie przyjętych; - umowy przyjęcia. Proszę o podstawę prawną.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinna wyglądać organizacja zajęć logopedycznych dla dzieci w szkole?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe