Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zatrudniliśmy Psychologa w gimnazjum za zgodą Kuratora na zasadach określonych w Kodeksie Pracy, ponieważ nie posiada przygotowania pedagogicznego. Ustalono wynagrodzenie na zasadach Karty Nauczyciela oraz zastosowaliśmy przepisy dotyczące tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dla nauczyciela. Czy dodatek za wysługę lat powinnam liczyć od 3 lat czy od 5 lat?
Zgodnie z art. 7 ust. 1b ustawy o systemie oświaty, osobie zatrudnionej za zgodą kuratora oświaty ustala się wynagrodzenie nie wyższe niż przewidziane dla nauczyciela dyplomowanego.
Ustawa nakazuje zatrudnić taką osobę na podstawie kodeksu pracy. Przepisy te są bardzo nieprecyzyjne, budzące szereg wątpliwości. Po pierwsze, wynika z nich, że osoba tak zatrudniona nie jest nauczycielem z pełnią praw wynikających z Karty Nauczyciela, ale nie bardzo wiadomo czy jest pracownikiem samorządowym. Z powodu nieprecyzyjnych zapisów ustawy, można spotkać się z wieloma sprzecznymi opiniami na ten temat (niektóre nawet całkowicie pomijające dodatki do wynagrodzenia). W opisanym przypadku sprawa jest o tyle prostsza, że stanowisko psychologa znajduje się w wykazie stanowisk samorządowych stanowiącym załącznik do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18.03.2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych, w związku z czym można do niego zastosować przepisy płacowe dot. pracowników niepedagogicznych szkół.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Na przyszły rok szkolny w związku z likwidacją oddziału proponujemy ograniczenie zatrudnienia nauczycielowi dyplomowanemu zatrudnionemu na podstawie mianowania do wysokości 9/18. Godziny, które możemy mu zaproponować wynikają z zastępstwa za nauczyciela, który będzie przebywał na urlopie macierzyńskim i rodzicielskim. Co w sytuacji, gdy nauczyciel wróci z tych urlopów w trakcie roku szkolnego?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Jak naliczyć odpis na ZFŚS na emerytowanego nauczyciela, którego ponownie zatrudniliśmy w naszej szkole? Czy uwzględnić go podwójnie: jako naszego emeryta oraz jako pracownika? Czy powinnam naliczyć odpis w wysokości 5% pobieranej przez niego emerytury - zgodnie z art.53 ust.2 KN, a dodatkowo wliczyć go do planowanej na 2016 r. (a na koniec 2015 roku - do przeciętnej) liczby zatrudnionych nauczycieli w przeliczeniu na pełny wymiar zajęć i dokonać odpisu zgodnie z art.53 ust.1 KN? A jak postąpić w przypadku ponownego zatrudnienia pracownika obsługi, który przeszedł na emeryturę? Czy mogę wliczyć go do liczby zatrudnionych pracowników, na których nalicza się odpis i dodatkowo wliczyć go do liczby emerytów, na których dokonuję zwiększonego odpisu w wysokości 6,25% podstawy?
- Czy nauczyciel posiadający orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu umiarkowanym może realizować godziny ponadwymiarowe. Czy należy obniżyć jego pensum do 16 godzin tygodniowo?
- Pracownik w związku z przejściem na emeryturę złożył podanie do zakładu pracy o rozwiązanie stosunku pracy za porozumieniem stron nie mając nabytych praw emerytalnych.
Czy odprawę należy wypłacić w dniu rozwiązania stosunku pracy czy dopiero po nabyciu prawa do emerytury?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- W związku ze zmianą przepisów i nowym podziałem teczki akt osobowych na 4 części nadal teczki w naszej szkole prowadzone są w wersji papierowej. Czy dokumenty sprzed 01.01.2019 r. powinny być przechowywane przez 50 lat ? A dokumenty sporządzone od 01.01.2019 r. 10 lat? Oczywiście chodzi mi o pracowników, którzy np. 24.05.2019 r. odchodzą na emeryturę. Jak napisać takiej osobie pismo informujące o okresie przechowywania dokumentacji pracowniczej? Załóżmy, że pracownica odchodząca na emeryturę ma 65 lat.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe