Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zgodnie z jakimi aktami prawnymi powinien odbyć się egzamin klasyfikacyjny dla ucznia, spełniającego obowiązek szkolny poza szkołą jeśli decyzja dot. spełniania tego obowiązku została wydana przed 1 września 2017r. na podstawie art. 16 ust.8 ustawy z 7 września 1991r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz.U.z 2016 poz. 1943 ze zm.), w związku z art. 305 ust.2 Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. ? Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe?
Egzamin klasyfikacyjny jest przeprowadzany na podstawie tych przepisów, które obowiązują w dacie egzaminu. Od dnia 1 września 2017 r. przepis art. 37 ust. 4 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59 odsyła do stosowania art. 44l UoSO oraz (w zależności od typu szkoły): rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych, Dz.U. z 2017 r., poz. 1534 oraz w odniesieniu do szkół wymienionych w art. 363 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60 – do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 czerwca 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych, Dz.U. z 2015 r., poz. 843. Przepis przejściowy wskazany w pytaniu dotyczył jedynie podstawy prawnej odnoszącej się do rozpoznania samego wniosku o edukację domową.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń klasy 6 szkoły podstawowej posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane z uwagi na niepełnosprawność sprzężoną (intelektualną w stopniu umiarkowanym z autyzmem). Nie ma orzeczenia o nauczaniu indywidualnym. Zgodnie ze wskazaniem zespołu nauczycieli i specjalistów w Indywidualnym Programie Edukacyjno-Terapeutycznym, uczeń ma na terenie szkoły 10 godz. tygodniowo zajęć prowadzonych indywidualnie, podczas których realizuje podstawę programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym: funkcjonowanie osobiste i społeczne – 4 godz., zajęcia rozwijające komunikowanie się – 4 godz., zajęcia rozwijające kreatywność – 2 godz.
Jak zorganizować udział ucznia w pozostałych zajęciach edukacyjnych z klasą? Na jakie przedmioty uczeń powinien chodzić z klasą? Przedmioty i podstawa programowa, które realizuje klasa zupełnie odbiegają od zajęć i podstawy programowej dla ucznia z niepełnosprawnością umiarkowaną. Klasa ma 28 godz. zajęć tygodniowo. Czy uczeń musi uczestniczyć we wszystkich tych zajęciach? Z dotychczasowej obserwacji ucznia wynika, że jest on w stanie 3 godziny skupić się na zajęciach. Jak organizacyjnie przeprowadzić lekcję, kiedy nauczyciel w czasie 45 minut realizuje temat klasą i ma na lekcji ucznia, który zachowuje się głośno? Rodzice nie chcą przenieść dziecka do placówki specjalnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W statucie szkoły zawarte są zasady udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej i wymienione zajęcia w ramach tej pomocy. Nie ma jednak nic o zajęciach rozwijających umiejętność uczenia się. Czy w związku z tym można ucznia objąć taką formą pomocy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Po 25 latach pracy w szkole nauczycielka została zwolniona, utraciła zdolność do wykonywania zawodu. Po czym przeszła na rentę (nie podjęła pracy). Czy można nauczycielce nalicza świadczenia socjalne i czy można przekazać nauczycielce zapomogę zgodnie z ZFŚS. Bardzo dziękuję za poradę.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie dokumenty powinien przekazać odchodzący dyrektor szkoły nowemu dyrektorowi?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel 02.09.2019 r. złożył wniosek o rozpoczęcie stażu na stopień nauczyciela mianowanego. Stopień nauczyciela kontraktowego uzyskał 29.07.2005 r. i pracował jeszcze do 03.01.2009 r. Od września 2009 r. miał przerwę w pracy do 01.09.2019 r. Czy można zezwolić na rozpoczęcie stażu na stopień nauczyciela mianowanego
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe