Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy pełnoletni uczeń może zastrzec sobie prawo do nieinformowania przez wychowawcę rodziców o sytuacji szkolnej tego ucznia. Dodam, że w statucie szkoły wychowawca ma obowiązek informowania rodziców o postępach ich dzieci ( nie uwzględniono tutaj wieku ucznia).
Zapisy statutowe mają moc prawną, jeśli nie są sprzeczne z prawem. Rozumiem, że chodzi o szkołę ponadgimnazjalną (lub dla dorosłych?).
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2007 r.
w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i
słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.).
§ 11.9. Przed rocznym (semestralnym) klasyfikacyjnym zebraniem plenarnym rady pedagogicznej nauczyciele prowadzący poszczególne zajęcia edukacyjne oraz wychowawca klasy są obowiązani poinformować ucznia i jego rodziców (prawnych opiekunów) o przewidywanych dla niego rocznych (semestralnych) ocenach klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych i przewidywanej rocznej ocenie klasyfikacyjnej zachowania, w terminie i formie określonych w statucie szkoły.
Obowiązkiem szkoły jest zapoznanie ze statutem uczniów oraz rodziców.
(przykładowy) Załącznik nr 4 do ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (ze zm.).
Na przykład - RAMOWY STATUT PUBLICZNEGO LICEUM PROFILOWANEGO
§ 2. 1. Statut liceum określa w szczególności:
1) cele i zadania liceum wynikające z przepisów prawa oraz uwzględniające program wychowawczy liceum, o którym mowa w odrębnych przepisach,
2) sposób wykonywania zadań liceum, z uwzględnieniem wspomagania wszechstronnego rozwoju ucznia i tworzenia pozytywnie oddziaływającego środowiska wychowawczego,
3) zadania zespołów nauczycielskich, o których mowa w § 15,
4) szczegółowe zasady wewnątrzszkolnego oceniania uczniów,
(…)
9) organizację wewnątrzszkolnego systemu doradztwa oraz zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu, a także organizację współdziałania liceum z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi oraz innymi instytucjami świadczącymi poradnictwo i specjalistyczną pomoc uczniom i rodzicom,
10) organizację i formy współdziałania liceum z rodzicami (prawnymi opiekunami) w zakresie nauczania, wychowania i profilaktyki.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy organ prowadzący placówki niepublicznej może zatrudnić nauczyciela bez kwalifikacji mimo braku zgody z kuratorium?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy oligofrenopedagog z przygotowaniem pedagogicznym i psycholog z przygotowaniem pedagogicznym mogą prowadzić zajęcia w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka czy konieczne jest ukończenie studiów z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przypadku rozwiązania zespołu szkół i utworzenia szkoły podstawowej i gimnazjum jako odrębnych jednostek, gmina ponownie podejmuje uchwałę w sprawie nadania statutu szkołom?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry
w klasach programowo najwyższych podejmujemy jedną uchwałę na koniec klasy 4 o promocji i klasyfikowaniu ? Czy podejmujemy 2 uchwały jedną o wynikach klasyfikacji z klasy 4 a drugą o ukończeniu szkoły przez ucznia ?
Czytam i są w różnych źródłach różne interpretacje.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile godzin rewalidacji należy prowadzić dla dziecka, jeżeli jest ona wskazana w orzeczeniu o kształceniu specjalnym? Czy czas zajęć jest różny w zależności od wieku dziecka (3–6 lat)? Czy dokumentacja zajęć rewalidacyjnych w przedszkolu może być prowadzona w dzienniku z zajęciami terapeutycznymi z kształcenia specjalnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe