Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy ze względu na małą liczbę uczniów w klasie V i VI (nauczanie specjalne) można prowadzić zajęcia lekcyjne w łączonych klasach?
Na podstawie art. 96 ust. 4 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2020 r., poz. 910 ze zm., w szkołach podstawowych działających w szczególnie trudnych warunkach demograficznych lub geograficznych, w zakresie danego etapu edukacyjnego dopuszcza się organizację nauczania w klasach łączonych. Możliwe jest więc utworzenie klasy łączonej dla uczniów V i VI klasy w ramach II etapu edukacyjnego, taką organizację nauki powinien również regulować statut szkoły (art. 98 ust. 1 pkt 6 PO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Ile godzin rewalidacyjnych przysługuje dziecku w przedszkolu? Jaki kwalifikacje musi mieć nauczyciel prowadzący rewalidację jeśli w orzeczeniu jest niepełnosprawność ruchowa? Czy może to być oligofrnopedagog?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy Statut można aneksować, czy przy wprowadzeniu nawet jednej zmiany w Statucie trzeba nowelizować tekst jednolity?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkolenia w zakresie ochrony danych osobowych jest obowiązkowe? Jeśli nie, to jakie dokumenty powinien mieć dyrektor/właściciel przedszkola niepublicznego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, który ukończył politechnikę kierunek matematyka, w specjalności matematyka finansowa (licencjat), studia magisterskie kierunek matematyka w specjalności matematyka finansowa oraz posiada przygotowanie pedagogiczne może uczyć matematyki w liceum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na jakiej podstawie pozostawić dziecko z upośledzeniem w stopniu głębokim w klasie IV? Dziecko spełnia obowiązek w ośrodku specjalnym na podstawie porozumienia i miało wydłużony etap edukacyjny w klasie III. Zgodnie z wymogami było to do końca lutego za zgodą rodziców i RP. Czy w klasie IV jest zwyczajny brak promocji? Jaką podstawę prawna zastosować?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe