Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Do szkoły podstawowej uczęszczają dzieci: z afazją, słabosłyszące, z niepełnosprawnością w stopniu lekkim i z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją. Uczniowie mają zajęcia rewalidacyjne. Jakie kwalifikacje powinni mieć nauczyciele? Proszę o podstawę prawną.
Na podstawie § 23 ust. 1 i § 15 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2017 r., poz. 1575 ze zm.) kwalifikacje do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych, uwzględniających indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne uczniów niepełnosprawnych, posiada osoba, która 1) ukończyła studia lub zakład kształcenia nauczycieli, w zakresie odpowiednim do niepełnosprawności uczniów, na poziomie wymaganym do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkole podstawowej (czyli na studiach co najmniej licencjat) lub 2) posiada wykształcenie na poziomie wymaganym do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkole podstawowej oraz przygotowanie pedagogiczne, a ponadto ukończyła studia podyplomowe, zakład kształcenia nauczycieli lub kurs kwalifikacyjny, w zakresie odpowiednim do niepełnosprawności uczniów. Zakres kwalifikacji odpowiednich do niepełnosprawności uczniów w przypadkach wymienionych w pytaniu może posiadać - w zależności od potrzeb konkretnych uczniów, ustalonych na podstawie orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego: logopeda, surdopedagog, oligofrenopedagog (o ile niepełnosprawność w stopniu lekkim jest niepełnosprawnością intelektualną), fizjoterapeuta (rehabilitant). Zalecane rodzaje zajęć powinny dla poszczególnych uczniów określać orzeczenia poradni i na ich podstawie należy dobierać nauczycieli z wykształceniem w odpowiednim zakresie. Może okazać się, że przykładowo dziecko słabosłyszące oprócz zajęć z surdopedagogiem powinno także mieć zajęcia rewalidacyjne z logopedą.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel złożył wniosek o sprostowanie świadectwa pracy dot. okresu zatrudnienia. Nauczyciel na własną prośbę przeniósł się do innej szkoły, w której obecnie pracuje. Pierwszą umowę zawierał z nauczycielem poprzedni dyrektor z dniem 2.09.1996, ponieważ 1.09.1996 był niedzielą. Po sprawdzeniu w kartach wynagrodzenia liczony do wypłaty był pełen miesiąc. Czy mogę dokonać takiego sprostowania, wiem że następne pismo od nauczyciela będzie dotyczyło sprostowania daty zawarcia umowy. Faktycznie nauczyciel rozpoczął świadczenie pracy od 2.09.1996
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka przebywała na L-4 182 dni, po chorobowym urlop uzupełniający, teraz do 30 czerwca ma urlop zdrowotny / 8 mcy/. Czy skierowanie na badanie kontrolne muszę jej dać teraz czy mogę po wakacjach, bo wszystko wskazuje na to, że będzie miała niezdolność do pracy i przejdzie na rentę?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka ukończyła w 1983 r. studium pedagogiczne i uzyskała kwalifikacje do nauczania w szkole podstawowej. W 1987 r. ukończyła studium przedmiotowo-metodyczne na kierunku "nauczanie początkowe". W akcie mianowania z 2000 r. istnieje zapis, iż może ona być zatrudniona w szkole podstawowej. W 2006 r. uzyskała tytuł licencjata w zakresie pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej. Czy nauczycielka z tymi kwalifikacjami posiada uprawnienia do nauczania w klasach I-III lub prowadzenia zajęć w oddziale przedszkolnym?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie dotyczące wypowiedzenia warunków pracy nauczycielowi dyplomowanemu zatrudnionemu z mianowania w liceum ogólnokształcącym. W związku ze zmniejszeniem oddziałów nie ma dla nauczyciela godzin. Pytanie moje jest takie: czy na wypowiedzeniu umieszczamy tekst "Niniejsze wypowiedzenie jest bezskuteczne w przypadku złożenia przez Panią w terminie 30 dni od dnia doręczenia wypowiedzenia pisemnego wniosku o przeniesienie w stan nieczynny.", czy może tylko tekst o wysokości odprawy pieniężnej. Proszę o przykładowy tekst wypowiedzenia.
- Zatrudniliśmy Psychologa w gimnazjum za zgodą Kuratora na zasadach określonych w Kodeksie Pracy, ponieważ nie posiada przygotowania pedagogicznego. Ustalono wynagrodzenie na zasadach Karty Nauczyciela oraz zastosowaliśmy przepisy dotyczące tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dla nauczyciela. Czy dodatek za wysługę lat powinnam liczyć od 3 lat czy od 5 lat?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe