Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Mam pytanie dotyczące wypełniania arkuszy w klasach VIII szkoły podstawowej. W pierwszej kolumnie wypisuje się wyniki klasyfikacji rocznej, a w drugiej wyniki klasyfikacji końcowej. Co należy wpisać pod klasyfikacją roczną w rubryce (32): Data uchwały rady pedagogicznej: 1) promowany (z wyróżnieniem); 2) niepromowany; 3) ukończył szkołę (z wyróżnieniem); 4) nie ukończył szkoły, np. 21 czerwca 2021 r. ukończył klasę trzecią?
Treść pytania jest niejasna, z jakiego powodu w arkuszu ocen ucznia VIII klasy miałaby znaleźć się adnotacja, że ukończył klasę trzecią. W tym miejscu należy podać informacje dotyczące ucznia ostatniej (VIII klasy), a mianowicie: w jakim dniu rada pedagogiczna w danej szkole podstawowej podjęła uchwałę dotyczącą ukończenia szkoły przez ucznia VIII klasy (np. 21 czerwca 2021 r., jeśli w tym dniu odbyło się zebranie klasyfikacyjne rady pedagogicznej) oraz obok tej daty wpisać „ukończył szkołę” albo „ukończył szkołę z wyróżnieniem” (załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków, Dz.U. z 2019 r., poz. 1700 ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczennica kl.IV z orzeczeniem o upośledzeniu w stopniu lekkim ma też orzeczenie o nauczaniu indywidualnym. Jednocześnie mama zdeklarowała, że uczennica będzie uczęszczać na wybrane zajęcia z klasą (religię, muzykę, plastykę). Czy pozostałe zajęcia na nauczanie ind. mogę przydzielić w wymiarze 8 godzin? Czy nauczyciele z klas IV - VI, którzy będą ją uczyć muszą mieć oligofrenopedagogikę, czy mogę te zajęcia powierzyć nauczycielce dotychczasowej z klas I - III, która ma oligofrenopedagogikę i miała z nią zajęcia rewalidacyjne? Czy mogę tej nauczycielce dać tylko zajęcia rewalidacyjne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podstawę prawną do zarządzenia o powołanie komisji egzaminu klasyfikacyjnego dla ucznia klasy programowo najwyższej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak rozwiązać problem uczniów powtarzających klasę III gimnazjum w sytuacji, gdy w roku szkolnym 2011/2012 będą uczniami klasy III, w której obowiązuje inny ramowy plan nauczania i inna podstawa programowa - ci uczniowie nie mieli takich przedmiotów, jak : edukacja artystyczna, edukacja techniczna, czy drugi język nowożytny?Będę wdzięczna za podpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Organ prowadzący zamierza utworzyć szkołę podstawową w budynku istniejącego gimnazjum, a gimnazjum przekształcić w zespół szkół. Powodem takiej decyzji jest dwuzmianowość w istniejących już placówkach oraz prognozy demograficzne, rozwój miasta i gminy. Gimnazjum ma odpowiednią bazę- dawniej była to szkoła podstawowa, klasy dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej znajdują się w wydzielonej części szkoły. Koncepcja utworzenia SP zakłada, że nabór do niej prowadzony na rok szkolny 2016/2017 odbywałby się na zasadach dobrowolności i tylko do klas pierwszych. Rekrutacja na podstawie obwodu odbywałaby się dopiero od kolejnego roku szkolnego i obejmowałaby tylko klasy pierwsze. Czyli szkoła podstawowa tworzona byłaby od edukacji wczesnoszkolnej, a dzieci w starszych klas, uczęszczające już do szkół podstawowych, kontynuowałby w nich naukę. Proszę o odpowiedź, jakie terminy obowiązują organ prowadzący w składaniu wniosku o opinię/zgodę do KO w takich warunkach, kiedy przekształcenie nie polega na tworzeniu zespołu szkół z placówek likwidowanych, zapis do szkoły odbywa się na zasadzie dobrowolności
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry. W związku z zapowiedziom organu prowadzącego o "totalnych" łączeniach klas mam pytanie: "Czy jest dopuszczalne łączenie 3 klas IV, V, VI (chłopcy i dziewczęta) na lekcjach wychowania fizycznego? Razem uczniów jest 25. W tych trzech klasach są uczniowie z 4 roczników. (2005, 2006, 2007, 2008)." Czy w takim wypadku są zachowane normy bezpieczeństwa?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe