Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciela posiadająca wyższe wykształcenie magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym (filologia rosyjska) oraz studia podyplomowe z wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej zdała egzamin z języka angielskiego dla obcokrajowców na poziomie 1 - First i otrzymała ocenę C z egzaminu w zakresie znajomości języka angielskiego First Certificate in English poziom B2 Rady Europy wynik 162 pkt. Czy nauczycielka posiada kwalifikacje do nauczania języka angielskiego w przedszkolu i w szkole podstawowej w klasach I- III? Jeśli posiada to, do którego roku są one ważne?
Zgodnie z § 12 ust. 3 pkt 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2017 r., poz. 1575 ze zm.), kwalifikacje do nauczania języków obcych w przedszkolach i klasach I-III szkół podstawowych posiada osoba, która: 1) ma kwalifikacje do pracy w przedszkolach lub klasach I-III szkół podstawowych, określone w § 4 ww. rozporządzenia – nauczycielka skończyła studia magisterskie na innym kierunku oraz studia podyplomowe z wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej (§ 4 ust. 1 pkt 1 w zw. z § 3 ust. 1 pkt 3 ww. rozporządzenia); 2) legitymuje się świadectwem egzaminu z danego języka obcego w stopniu co najmniej podstawowym, o którym mowa w załączniku do rozporządzenia – nauczycielka posiada certyfikat FCE z oceną C; 3) ponadto ukończyła studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, na kierunku filologia, i posiada przygotowanie pedagogiczne do nauczania języka obcego - nauczycielka ukończyła filologię rosyjską, ma tytuł magistra i jak wynika z pytania – na tych studiach uzyskała przygotowanie pedagogiczne, zaś w opisie wymagania nr 3 nie został sformułowany warunek, że studia i przygotowanie pedagogiczne muszą dotyczyć danego (nauczanego) języka obcego. Nauczycielka posiada więc wystarczające kwalifikacje do nauczania języka angielskiego w przedszkolu i szkole podstawowej na etapie edukacji wczesnoszkolnej i nie są one aktualnie ograniczone czasowo.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Podjęła u nas pracę nauczycielka znajdująca się od września b.r. w stanie nieczynnym (w który przeniósł ją dyrektor innej szkoły). A więc nie jest w stanie w chwili obecnej przedstawić mi świadectwa pracy, na podstawie którego mógłbym naliczyć jej wysługę lat. Czy dobrze rozumuję, że takowa jej się nie należy w zaistniałej sytuacji? A jeśli powinienem, to na jakiej podstawie? I druga sprawa. Czy zajęcia rewalidacyjne liczone są z 20/20 czy 18/18 jeżeli realizuje je nauczyciel np. j. polskiego mający dodatkowe kwalifikacje. Konkretnie: nauczycielka ma 16/18 j. polskiego i uzupełnia etat dwoma godzinami rewalidacji. Czy w tej sytuacji ma ona pełny etat, czy nie?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Oddział przedszkolny realizuje 5 godzin dziennie zajęć dydaktyczno-wychowawczych, ale w przyszłym roku będzie realizowana 1 godzina tygodniowo zajęć z j. angielskiego. W jaki sposób mam zaplanować w podziale godziny, czy to mają być zajęcia traktowane jako 6 godzina, czy powinny być realizowane w ramach 5-cio godzinnego czasu pracy?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- W szkole realizowany będzie projekt w ramach programu RPO działanie 11.4. Koordynatorem i jego asystentem będą nauczyciele. Jaką mam zawrzeć umowę, czy to może być dodatek specjalny, czy umowa o dzieło. Poproszę wzór takiego dokumentu. A może jeszcze inne rozwiązanie, które będzie zgodne z prawem krajowym i europejskim.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy prawidłowo naliczono dodatek funkcyjny dla sekretarza szkoły? Dodatek funkcyjny dla sekretarza szkoły nalicza się zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 2 sierpnia 2005 r. W rozporządzeniu tym nie ma określonych konkretnych kwot dodatku dla sekretarzy szkól, a są tylko pewne ograniczenia co do jego maksymalnej wysokości. W przypadku sekretarzy szkół zostało zastrzeżone, że dodatek funkcyjny nie może przekroczyć 80% najniższego wynagrodzenia zasadniczego. Na obecną chwilę w gminie najniższym wynagrodzeniem jest wynagrodzenie wynoszące 1850,00 zł brutto, czyli maksymalna kwota przyznanego dodatku to 1480,00. Czy jeśli sekretarz ma wyższą zasadniczą i jest naliczony dodatek funkcyjny 20% od jego zasadniczej, ale nie przekracza kwoty 1480,00 to jest to błędne naliczenie ?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel zatrudniony na podstawie mianowania z 36 letnim stażem pracy planujący odejść na świadczenie kompensacyjne czy może z art. 20 KN? Nauczyciel od 2002r. uzupełnia etat w innej szkole na terenie gminy. Na jakiej podstawie może obecnie nie wyrazić zgody na uzupełnianie etatu? W roku szkolnym 2017/2018 w szkole macierzystej ma 12/18 etatu, a w roku szkolnym 2018/2019 jest planowany na 13/18 etatu.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe