Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o wskazanie właściwego postępowania w sytuacji, gdy po zakończonej rekrutacji uzupełniającej do "zerówki" i uzupełnieniu liczebności przez przyjęcie dzieci spoza rejonu, zgłosili się rodzice (z obwodu) chcąc zapisać dzieci na roczne przygotowanie przedszkolne. Czy zobowiązani jesteśmy zapisać dzieci? Co powiedzieć rodzicom dzieci wcześniej zapisanych?
W przypadku oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych nie obowiązują obwody co oznacza, że dziecko zamieszkałe w gminie jest przyjmowane do oddziału przedszkolnego na rok szkolny 2017/2018 w sytuacji, gdy rodzice złożyli wniosek rekrutacyjny i dziecko zostało przyjęte do oddziału w szkole podstawowej na zasadach określonych w rozdziale 6 PO, a w szczególności w art. 130 ust. 1 i 4 i art. 131 PO Z powodu braku wolnych miejsc, dyrektor powinien odmówić przyjęcia dziecka i nie jest upoważniony do skreślenia z listy uczniów innego dziecka przyjętego w postępowaniu rekrutacyjnym, ponieważ obowiązujące przepisy go do tego nie upoważniają (analogicznie art. 130 ust. 2 PO). Jeżeli natomiast dyrektor widzi możliwość stworzenia dodatkowego miejsca, może dziecko przyjąć, zaś w przypadku gdy przyjęcie ucznia wymaga przeprowadzenia zmian organizacyjnych pracy szkoły powodujących dodatkowe skutki finansowe, dyrektor szkoły może przyjąć ucznia po uzyskaniu zgody organu prowadzącego (art. 130 ust. 3 PO). W przeciwnym razie miejsce w innym gminnym przedszkolu lub oddziale przedszkolnym może wskazać rodzicom wójt (burmistrz lub prezydent miasta) po uzyskaniu informacji od dyrektora szkoły podstawowej, że nie może przyjąć dziecka do zerówki, zaś gmina lub miasto ma obowiązek znalezienia miejsca dla dziecka tylko w przypadku, gdy do danej placówki wychowania przedszkolnego nie dostało się pomimo wzięcia udziału w rekrutacji (art. 14 ust. 4 w zw. z ust. 4b UoSO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy bibliotekarzowi i pedagogowi należą się godziny ponadwymiarowe w czasie zdalnego nauczania? Bibliotekarz ma 1,5 etatu, czyli 15 godzin ponadwymiarowych, a pedagog ma 1,25 etatu, czyli ok. 7 godzin ponadwymiarowych.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel kontraktowy w listopadzie otrzymał decyzję ZUS o częściowej niezdolności do pracy i rentę na 2 lata. Chciałabym rozwiązać stosunek pracy z tym nauczycielem. Czy mogę go w tej chwili (styczeń) wysłać na badania kontrolne do lekarza medycyny pracy. Jeśli otrzyma orzeczenie o niezdolności to czy na podstawie art. 23 ust. 1 pkt. 3 mogę rozwiązać z nim stosunek pracy?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy niepublicznym przedszkolem z oddziałami integracyjnymi. W tym roku pojawiło się u nas dziecko, w którego orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego czytamy: "Z uwagi na brak oddziału specjalnego na poziomie przedszkolnym oraz niepełnosprawność wieloraką najkorzystniejszą formą kształcenia zapewniającą różnorodną pomoc specjalistyczną będzie przedszkolny oddział integracyjny. Uwzględniając niepełnosprawność sprzężoną dziecku przysługuje prawo do stałego wsparcia dodatkowego nauczyciela współorganizującego proces edukacyjny, który podczas pracy na oddziale będzie zaangażowany wyłącznie w pracę z /imię dziecka/"
Czy jeżeli dziecko jest na oddziale, gdzie pracuje nauczyciel prowadzący oraz oligofrenopedagog, czy wystarczy osoba z przygotowaniem pedagogicznym zatrudniona na stanowisku asystenta dziecka niepełnosprawnego lub pomocy nauczyciela – oczywiście zgodnie z orzeczeniem przypisana wyłącznie do tego dziecka?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinny wyglądać szczegółowe warunki realizacji projektu edukacyjnego w gimnazjum? Gdzie można szukać wzorców? Jak ten dokument powinien wyglądać?
- Czy istnieją szkoły uzawodowione? Na czym polega organizacja takiej szkoły?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe