Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uprzejmie proszę o odpowiedź na pytanie, czy nauczyciel, który ukończył studia podyplomowe z terapii pedagogicznej z elementami rewalidacji, może być nauczycielem wspomagającym kształcenie dla dzieci z zespołem Aspergera lub niepełnosprawnością sprzężoną (niedosłuch i niedowidzenie/ niedowidzenie i niepełnosprawność ruchowa).
Na podstawie przepisów Rozporządzenia MEN z dnia 09.08.2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych (...), dla uczniów niepełnosprawnych - autyzm, w tym zespół Aspergera lub niepełnosprawności sprzężone - zatrudnia się dodatkowo: nauczycieli posiadających kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia lub specjalistów, lub pomoc nauczyciela, z uwzględnieniem realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego.
Oznacza to, że dyrektor szkoły zatrudnia taką osobę, która będzie wykonywała zadania wskazane w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. Z orzeczenia wynika bowiem, jakiej pomocy potrzebuje uczeń - czy będzie to pomoc np. surdopedagoga, czy logopedy.
Zakres i charakter wsparcia ze strony nauczycieli, specjalistów lub pomocy nauczyciela w zależności od potrzeb, uwzględnia wielospecalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia, dokonywana przez zespół nauczycieli i specjalistów prowadzących z nim zajęcia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uprzejmie proszę o informację, czy dwie panie (nota bene siostry bliźniaczki), które założyły sobie w szkole koło związkowe (Międzyzakładowa Organizacja Związku Zawodowego "Oświata") i uczyniły się przewodniczącą i jej zastępczynią, rzeczywiście podlegają związkowej ochronie przed ewentualnym zwolnieniem? Jesteśmy dużą szkołą, w której działa ZNP i Solidarność Oświatowa, obydwie organizacje mają wielu członków. Wspomniane Panie koło związkowe założyły, gdyż są w grupie nauczycielek potencjalnie zagrożonych zwolnieniem z przyczyn organizacyjnych. Czy każdy może tak postąpić i związać pracodawcy ręce czyniąc się "nietykalnym"?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy godziny rewalidacji podlegają odpracowaniu jeśli nauczyciel jest na L-4 lub gdy mamy dzień wolny od zajęć dydaktycznych?
- Proszę przedstawić drogę postępowania w przeniesieniu nauczyciela, który w obecnej chwili jest dyrektorem innej placówki, a wystąpił do mnie z wnioskiem o przeniesienie?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Pracuję w szkole specjalnej mam ukończone studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki, uczę w klasach, gdzie są uczniowie z autyzmem. Czy to prawda, że oligofrenopedagogika nie wystarczy do pracy z ww uczniami?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Witam, pytanie dotyczy kwalifikacji nauczyciela logopedy. specjalności: logopedia może pracować jako nauczyciel logopeda w szkole i przedszkolu? W rozporządzeniu jest mowa o studiach wyższych z logopedii. W porównaniu z poprzednim rozporządzeniem (Dz. z 2015 r. poz. 1264) zniknęło wyjaśnienie sformułowania studia wyższe w tym rozporządzeniu.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe