Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W placówce niepublicznej typu OREW odbywa się edukacja przedszkolna. Ile jest godzin obowiązujących w edukacji przedszkolnej? Niepełnosprawność dzieci umiarkowana i znaczna.
Przedszkole niepubliczne – tak, jak i przedszkole publiczne zapewnia nauczanie, wychowanie i opiekę w czasie ustalonym przez organ prowadzący, nie krótszym niż 5 godzin dziennie. W tym czasie przedszkole realizuje programy wychowania przedszkolnego uwzględniające podstawę programową wychowania przedszkolnego, w której nie uwzględnia się religii – art. 13 ust. 1 pkt i pkt 2 ustawy Prawo oświatowe. Przy czym – zgodnie z rozporządzeniem MEN z z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz.U z 27 marca 2017 poz. 649) - godzina prowadzonych przez nauczyciela zajęć nauczania, wychowania i opieki w przedszkolu trwa 60 minut. Czas prowadzonych w przedszkolu zajęć powinien być dostosowany do możliwości rozwojowych dzieci, z tym że czas prowadzonych zajęć religii i zajęć rewalidacyjnych powinien wynosić:
- z dziećmi w wieku 3–4 lat – około 15 minut;
- z dziećmi w wieku 5–6 lat – około 30 minut.
Zasada ta dotyczy także przedszkoli dla dzieci niepełnosprawnych, w tym intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie są zasady przeprowadzenia wyborów do rady rodziców?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kiedy i na jakiej podstawie rodzice mogą złożyć wniosek do kuratora o kontrolę jakości prowadzonych zajęć przez nauczyciela?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy zajęcia z uczniem dyslektycznym może prowadzić psycholog po kursie szkoleniowym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Poradnie psychologiczno-pedagogiczne wydając orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego nie wypisują wszystkich możliwych placówek do których dziecko może uczęszczać np. do innej formy wychowania przedszkolnego lub ośrodka rewalidacyjno-wychowawczego. Czy w związku z tym pomimo tego rodzic może zapisać dziecko do placówki, która nie jest wymieniona na orzeczeniu w zaleceniach? a spełnia najwięcej zaleceń do pracy z dzieckiem niepełnosprawnym w okolicy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel może nie otrzymać dodatku motywacyjnego pomimo, że spełnia kryteria ujęte w uchwale Rady Gminy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe