Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W szkole masowej mamy dzieci z orzeczeniami (niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim). Czy należy ustalić dla nich odrębne kryteria na poszczególne oceny? Czy uczeń z Aspargerem powinien mieć dostosowania?
Na podstawie art. 44f ust. 7 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz.U. z 2019 r., poz. 1481, w przypadku uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym klasyfikacji śródrocznej i rocznej dokonuje się z uwzględnieniem ustaleń zawartych w indywidualnym programie edukacyjno-terapeutycznym. Przepis ten nie dotyczy uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, którzy w związku z tym podlegają ocenianiu na zasadach określonych w wewnątrzszkolnym systemie oceniania, bez ustalania indywidualnych kryteriów powiązanych z treścią IPET (art. 44b ust. 5 UoSO).
Uczniowi, który ma wydane orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na Zespół Aspergera, tak samo jak innym uczniom w takim orzeczeniem należy dostosować program nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia. Dostosowanie następuje na podstawie opracowanego dla ucznia indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego uwzględniającego zalecenia zawarte w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego (art. 127 ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jesteśmy jednostką budżetową, szkolącą, podlegającą bezpośrednio pod starostwo. Czy możemy brać udział w przetargach organizowanych przez starostwo?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czym zajmuje się w szkole psycholog? Jaki zakres obowiązków w szkole ma psycholog? Czy mam mu dać je na piśmie?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy sposób oceniania z nauki języka obcego nowożytnego w nauczaniu wczesnoszkolnym reguluje rozporządzenie, czy to kwestia prawa wewnątrzszkolnego?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka od 1977 r. do 1991 r. pracowała u nas w szkole, od 1991 roku pracowała w innej szkole. 08.04.2019 r. wystąpiła do nas z wnioskiem o świadczenie socjalne z funduszu socjalnego.
W/w nauczyciel złożył oświadczenie, że jest emerytem.
Czy nauczycielowi należy wypłacić świadczenie socjalne pomimo, że na świadczenie emerytalne przeszedł z innego zakładu pracy?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest podstawa założenia w szkole nauczycielom służbowej poczty?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe