Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zatrudniam 13 nauczycieli i 6 pracowników obsługi. Likwiduję etat intendentki. Czy muszę tej osobie wypłacić odprawę? Dałam 3 miesięczne wypowiedzenie.
Zgodnie z ustawą z dnia 13.03.2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników, pracownikowi przysługuje odprawa w związku ze zwolnieniem z powodu likwidacji stanowiska, jeżeli pracodawca zatrudnia co najmniej 20 pracowników.
W pytaniu podano, że w szkole jest zatrudnionych 13 nauczycieli i 6 pracowników obsługi. Jeżeli do tej 13 wliczony został dyrektor szkoły, to nie ma Pani obowiązku wypłaty odprawy. W przeciwnym razie szkoła zatrudnia 20 pracowników (nauczyciele, obsługa i dyrektor, który równiez jest pracownikiem szkoły) i wówczas odprawę należy wypłacić.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W szkole jest nauczyciel dyplomowany, który jest zatrudniony na umowę o pracę. W umowie jest napisane, że zatrudnienie na stanowisku nauczyciela języka niemieckiego. Ponadto nauczyciel ma kwalifikacje do nauczania specjalnego. Nauczyciel w nowym roku szkolnym wnioskuje o pełny wymiar godzin zajęć języka niemieckiego 18/18. Nauczanie specjalne chciałby otrzymać jako nadgodziny. W związku z tym, że w szkole z nowym rokiem szkolnym będzie mniej oddziałów klasowych, istnieje zagrożenie, że nie starczy godzin, aby zapewnić nauczycielowi 18 godzin języka niemieckiego. Co w takiej sytuacji ma zrobić dyrektor, jak nauczyciel nie wyrazi zgody na to, aby pełny etat utworzyć z godzin języka niemieckiego i np. zajęć rewalidacyjnych.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel mgr pedagogiki o specjalności opiekuńczo-wychowawczej i studia licencjackie specjalne w zakresie logopedii oraz studia podyplomowe w zakresie pedagogiki ze specjalnością diagnoza i terapia pedagogiczna dają kwalifikacje do zajmowania stanowiska pedagoga specjalnego?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Jakie kwalifikacje powinien posiadać nauczyciel prowadzący w szkole ponadgimnazjalnej rewalidację? Według sugestii organu prowadzącego powinien to być tylko specjalista, czyli np. surdopedagog, tyflopedagog, logopeda. W przepisach prawnych dotyczących wymaganych kwalifikacji nie ma podane, jakie kwalifikacje konkretnie ma mieć nauczyciel prowadzący rewalidację. W rozporządzeniu z 2013 r. mówi się, że pomoc psychologiczno-pedagogiczną udzielają nauczyciele i specjaliści. Mam problem, czy nauczyciel który ukończy studia podyplomowe w wymiarze 350 godzin "Rewalidacja uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi" spełni wymogi odnośnie posiadanych kwalifikacji?
- Jak rozwiązać problem nauczyciela, który pracuje w kilku szkołach na 16/18, 4/18 i u nas 6/18 odnośnie wniosku o świadczenie świąteczną, wiem, że n-l złożył taki wniosek we wszystkich szkołach? Czy w każdej powinien dostać całą wartość w zależności od dochodu? To trochę nie fair w stosunku do innych nauczycieli, co zrobić w takiej sytuacji, a może wprowadzić jakiś zapis do regulaminu ZFŚS?
- Poproszę o wzór pisma (informacji) zmieniającej warunki pracy. Pierwszy przypadek: nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej z dniem 01.09 2018 przejdzie na świetlicę, drugi: nauczyciel przyrody będzie miał tylko 14/18 (ponieważ zmienił się siatka godzin i liczba godzin z przyrody zmniejszyła się a n-l nie ma innych kwalifikacji). Poproszę o wzór pisma szczególnie w drugim przypadku ponieważ już wiem, że nauczyciel nie wyrazi zgody i chce przejść na świadczenie z art. 20 KN.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe