Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel j.polskiego mianowany pracujący na pełnym etacie w mojej szkole prosi o ograniczenie w zatrudnieniu do 9/18 etatu bo chce pracować w innej szkole. Co ja jako Dyrektor mam zrobić bo u mnie są godziny dla tego Nauczyciela , czy ja muszę się na to zgodzić , jak regulują to przepisy prawa oświatowego? Czy trzeba rozwiązać stosunek pracy z nauczycielem za porozumieniem stron i na nowo podpisać umowę z dniem 1 września?
Dyrektor nie ma obowiązku wyrażenia zgody na zmniejszenie wymiaru zatrudnienia, które jest niedopuszczalne na wniosek nauczyciela z przyczyn innych niż brak godzin z powodu zmian organizacyjnych z zachowaniem kontynuacji zatrudnienia przez mianowanie. Gdyby dyrektor zgodził się na taką propozycję, stosunek pracy przez mianowanie musiałby zostać rozwiązany w trybie porozumienia stron lub ewentualnie za wypowiedzeniem dokonanym przez nauczyciela (musiałoby zostać złożone do dnia 31 maja ze skutkiem na dzień 31 sierpnia), a następnie należałoby zawrzeć umowę o pracę w niepełnym wymiarze zajęć (art. 22 ust. 2, art. 23 ust. 1 pkt 1 w zw. z ust. 2 pkt 1, ust. 4 pkt 1, art. 10 ust. 6 KN). Jeśli dyrektor nie zgodzi się na rozwiązanie stosunku pracy, zaś nauczyciel nie złożył wypowiedzenia, nauczyciel będzie miał obowiązek wykonywania pracy w pełnym wymiarze zajęć, gdyż w przeciwnym razie narazi się na odpowiedzialność dyscyplinarną (art. 75 ust. 1 w zw. z art. 6 pkt 1 KN). Zatrudnienie w pełnym wymiarze zajęć wymaga zgody dyrektora na podjęcie dodatkowego zatrudnienia od dnia 1 września 2017 r. (art. 222 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60), natomiast zatrudnienie na część etatu nie zobowiązuje nauczyciela do jej uzyskania.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy jest ściśle określona liczba opiekunów na wycieczki szkolne?
- Nauczyciel zatrudniany był na okres: 01.09.2011 do 31.08.2012 następnie od 01.09.2012 do 31.08.2014. Zaświadczenie o niekaralności dostarczone było przy pierwszej umowie natomiast przy drugiej już nie. Czy prawidłowo. Czy powinno być dostarczone nowe zaświadczenie o niekaralności w przypadku zatrudnienia; od 01.09.2013 do 30.06.2014 następnie od 01.09.2014 do 30.06.2015r. Bardzo dziękuję za jasne i ekspresowe odpowiedzi na wcześniej zadawane pytania.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o poradę: moja nauczycielka matematyki w dniu 15.02.2013 roku złożyła do mnie wniosek o udzielenie urlopu macierzyńskiego w terminie od dnia 09.02.2013 na okres 24 tygodni. Na co, zgodnie z prawem, wyraziłam zgodę. Urlop macierzyński kończy się 26.07.2013 r. Nauczycielka otrzymała po tym terminie 56 dni urlopu wypoczynkowego uzupełniającego, który kończy się 20 września. 21 września winna się więc wstawić do pracy. W dniu 29 lipca 2013 r. nauczycielka złożyła wniosek o udzielenie dodatkowego urlopu macierzyńskiego na okres 2 tygodni. Data widniejąca na wniosku to dzień 28.06.2013 r., jednak data wpływu do sekretariatu i rejestracja wniosku nastąpiła 29 lipca 2013 r. Pytanie: czy złożenie wniosku w ww. terminie, mimo iż na wniosku widnieje data 28.06.2013 r. spełnia warunki ustawy i muszę jej udzielić dodatkowego urlopu macierzyńskiego, czy też wniosek wpłynął po terminie i tym samym pracownica traci prawo do niego. Jest to dla mnie sprawa istotna, gdyż udzielenie jej urlopu wiąże się z dłuższym zastępstwem za nią innego nauczyciela. Wtedy moja nauczycielka wróciłaby do pracy dopiero 04.10.2013 r. Proszę o opinię prawną i ustosunkowanie się do kwestii prawnego udzielenia bądź nieudzielenia tej pracownicy przeze mnie dodatkowego urlopu macierzyńskiego. Wiem, że istotna kwestia w tej sprawie to termin złożenia/wpływu wniosku do pracodawcy.
- Pracownik niepedagogiczny ukończył 4 letnie technikum zawodowe. Ile lat nauki należy mu zaliczyć do stażu, od którego zależy wymiar urlopu wypoczynkowego? Czy dzienne technikum zawodowe to szkoła wymieniona w art. 155 § 1 pkt 2 kodeksu pracy - czy art. 155 § 1 pkt 3?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel przebywał na rocznym urlopie dla poratowani zdrowia od 01.09.2017 r. do 31 sierpnia 2018 r..
Obecnie chce wykorzystać zaległy urlop od 25 lutego 2019 r.,
a następnie w miesiącu marcu 2019 r. przejść na emeryturę kompensacyjną. Ile powinien otrzymać urlopu i czy po bezpośrednio zakończonym urlopie ma prawo przejść na emeryturę kompensacyjną.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe