Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Witam, mam w szkole 25 uczniów z orzeczeniem do kształcenia specjalnego. Czy występuję do organu prow. o dodatkowe godz., czyli 25 razy 2, czy realizują je nauczyciele w ramach 42 KN oraz psycholog, pedagog, logopeda. Jak zapisać te godziny w arkuszu organizacyjnym?
Jeżeli uczniowie nie uczą się w oddziale specjalnym, to na każdego ucznia przypadają 2 godziny zajęć rewalidacyjnych. Wynika to z ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych. Godziny te mieszczą się w ramowym planie nauczania.
§ 2. 1. Ramowy plan nauczania określa:
1) minimalny wymiar godzin na danym etapie edukacyjnym przeznaczonych na realizację: poszczególnych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, w toku których odbywa się edukacja wczesnoszkolna, nauczanie przedmiotów, bloków przedmiotowych, o których mowa w § 4 ust. 3, i kształcenie zawodowe, oraz zajęć z wychowawcą;
2) tygodniowy (semestralny) wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych dla uczniów (słuchaczy) poszczególnych klas oraz zajęć z wychowawcą dla uczniów poszczególnych klas, na danym etapie edukacyjnym;
3) minimalny wymiar godzin zajęć rewalidacyjnych dla uczniów niepełnosprawnych na danym etapie edukacyjnym;
4) tygodniowy wymiar godzin zajęć rewalidacyjnych dla uczniów niepełnosprawnych na danym etapie edukacyjnym;
5) wymiar godzin do dyspozycji dyrektora szkoły przeznaczonych na:
a) zwiększenie liczby godzin wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych,
b) zajęcia realizujące potrzeby i zainteresowania uczniów, z uwzględnieniem art. 42 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela.
Należy wystąpić do organu prowadzącego o każde 2 godziny zajęć rewalidacyjnych. Nauczyciele nie mogą prowadzić tych zajęć w ramach godzin "karcianych". Te godziny powinny być przeznaczone na zajęcia wynikające z potrzeb i zainteresowań uczniów, a także na sprawowanie opieki nad nimi lub też wzbogacenie oferty zajęć świetlicy.
Ustawa o systemie oświaty:
Art. 64. 1. Podstawowymi formami działalności dydaktyczno-wychowawczej szkoły są:
1) obowiązkowe zajęcia edukacyjne;
2) zajęcia rozwijające zainteresowania i uzdolnienia, zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze i specjalistyczne organizowane dla uczniów wymagających szczególnego wsparcia w rozwoju lub pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
3) w szkołach prowadzących kształcenie zawodowe - praktyczna nauka zawodu;
4) zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych;
5) zajęcia prowadzone w ramach kwalifikacyjnych kursów zawodowych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Ministerstwo Edukacji Narodowej planuje zaostrzyć kwalifikacje wymagane od nauczycieli już od roku szkolnego 2015/2016. Czy w związku z planowanym wymogiem nauczyciele pracujący w szkole podstawowej bez wykształcenia wyższego tracą pracę, czy dotyczyć ma to tylko nowo zatrudnianych nauczycieli?
- Proszę o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytanie: Nauczyciel jest zatrudniony w jednej szkole (macierzystej) w pełnym wymiarze na czas nieokreślony, natomiast w drugiej na 1/2 etatu na czas nieokreślony. Czy będzie przysługiwała mu 6- miesięczna odprawa, jeżeli: 1) dyrektor szkoły macierzystej wyrazi zgodę na dodatkowe zatrudnienie, ale w drugiej szkole nie będzie możliwości jego dalszego zatrudnienia (ze względu na wygaszenie gimnazjum)? 2) dyrektor macierzystej szkoły nie wyrazi zgody na podjęcie pracy w drugiej szkole?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- W szkole mam nauczyciela, który od stycznia 2015 r. jest zawieszony w pełnieniu obowiązków nauczyciela z uwagi na toczące się przeciwko niemu postepowanie karne. W sierpniu 2018 r. temu nauczycielowi przypada 25-lecie pracy. Czy powinien mieć wypłaconą jubileuszówkę? W okresie zawieszenia otrzymuje wynagrodzenie zasadnicze bez dodatków.
- Jesteśmy zakładem poprawczym i schroniskiem dla nieletnich. W organizacji pracy szkoły nie możemy zapewnić nawet pół etatu nauczycielowi pracującemu na warsztatach szkolnych. Nauczyciel ma skończone 60 lat. W naszej placówce pracuje 11 lat. Pracował również w innych placówkach oświatowych. Ogólnie ponad 30 lat. Czy nauczyciel ten może przejść na zasiłek kompensacyjny czy emeryturę pomostową z naszej placówki?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- W związku z przejściem na emeryturę Pani Intendentki (30.07.2017r.) proszę o odpowiedzi na pytania; 1. Czy przed odejściem mogę jako dyrektor wypłacić nagrodę (w szkole praktykuje się nagrody obsłudze i administracji razem z nauczycielami)?; 2. Jakie działania mnie czekają w związku z przyjęciem nowej osoby (jakie przygotowanie ma posiadać, kuchnia przygotowuje ponad 200 posiłków dla młodzieży itd.).?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe